قیمت‌های ساختگی دلالان در تعطیلی بازار خودرو

نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی، تقریبا یک ماه است که نمایشگاه‌داران خودرو و مراکز تعویض پلاک تعطیل هستند و بازار خودرو راکد است. قیمت خودرو هم همان قیمت قبل از تعطیلات است.

به گزارش خبرنگار آتیه‌آنلاین، پیش از آغاز تعطیلات کرونایی، رضا شیوا -رئیس شورای رقابت- خبر از افزایش قیمت خودرو در سه ماه ابتدای سال جاری داده بود. البته وی اندکی بعد، گفته‌های خود را اصلاح کرد. با وجود اینکه هنوز نرخ جدیدی برای خودرو از سوی نهادهای مرتبط اعلام نشده است اما در فضای مجازی قیمت مدل‌های مختلف خودرو هر روز افزایش می‌یابد. فعالان صنعت خودرو بارها نسبت به قیمت‌های اعلام شده در فضای مجازی هشدار داده‌ و آن را غیر واقعی اعلام کرده‌اند.

نعمت الله کاشانی نسب، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین درباره تغییر قیمت خودرو در فضای مجازی اظهارکرد: با توجه به محدودیت‌های اعمال شده برای مقابله با پیک چهارم کرونا، تقریبا یک ماه است که تمام نمایشگاه‌داران خودرو و مراکز تعویض پلاک تعطیل هستند و هیچ خرید و فروشی در بازار انجام نمی‌شود. بنابراین بازار خودرو راکد است.

وی با بیان اینکه در شرایط رکود در بازار، نرخ خودرو نمی‌تواند تغییر کند، افزود: تا زمانی که معاملات صورت نگیرد، نمی‌توانیم قیمتی برای خودرو اعلام کنیم و باید تا بازگشایی مغازه‌ها صبر کنیم زیرا در حال حاضر معامله‌ای در بازار انجام نمی‌شود.

به گفته نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو قیمت‌هایی که در فضای مجازی وجود دارد ساختگی بوده و دلالان نرخ آن را تعیین می‌کنند.

کاشانی‌نسب تاکید کرد: مردم اگر قصد خرید خودرو دارند تا زمان بازگشایی مغازه‌ها باید صبر کنند تا معاملات صورت گیرد و قیمت‌ها منطقی و واقعی مشخص شود.

وی گفت: در حال حاضر به دلیل تعطیلی بازار، نرخ مدل‌های مختلف خودرو همان قیمت‌هایی است که قبل از تعطیلات وجود داشت.

کد خبر: 14777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =