وضعیت قابل قبول هوای امروز و فردا در تهران

بر اساس پیش بینی های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شرایط هوای پایتتخت ظرف امروز و فردا(چهارشنبه) در وضعیت قابل قبول پایدار خواهد بود.

به گزارش آتیه آنلاین از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، پیش‌بینی‌های انجام‌شده حاکی از آن است که در صبحگاه روز سه‌شنبه (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر و برقراری شرایط مناسب جوی جهت پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

در طول روز به‌تدریج بر تندی باد افزوده خواهد شد و پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده‌ ازن در برخی مناطق احتمال افزایش غلظت این آلاینده و کاهش نسبی کیفیت هوا وجود دارد.

با وزش باد نسبتاً شدید و احتمال رگبار پراکنده در ساعات اولیه شب، باوجود ترافیک شامگاهی، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت، بااین حال گسیل گردوخاک ناشی از وزش باد شدید در مناطق مستعد و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

در صبح روز چهارشنبه (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰) پیش‌بینی می‌شود که در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار داشته باشد. به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی همراه با وزش باد نسبتاً شدید در طول روز شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد، همچنین در مناطق مستعد احتمال گسیل گردوخاک و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت. استمرار این شرایط جوی تا شامگاه چهارشنبه برقراری وضعیت قابل‌قبول کیفیت هوا را در بیشتر مناطق به‌دنبال خواهد داشت.

کد خبر: 15445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =