تکلیف قیمت بلیت هواپیما مشخص می‌شود؟

قیمت بلیت هواپیما که از اواسط مهر ماه امسال با تغییر و تحولاتی رو به رو شد، هنوز نا مشخص است و تکلیف آن قرار است امروز در جلسه شواری عالی هواپیمایی مشخص شود.

به گزارش آتیه‌انلاین، اواسط مهر ماه امسال بود که نرخنامه جدیدی برای پروازهای داخلی اعلام و مقرر شد تا این قیمت‌ها از ابتدای آبان ماه روی بلیت هواپیما اعمال شود اما در ادامه مردم و نمایندگان مجلس نسبت به اتخاذ این تصمیم از سوی ایرلاین‌ها اعتراض کردند و نهایتا محمد اسلامی -وزیر راه و شهرسازی- نرخنامه جدید را ملغی کرد.

وی در این باره گفت: «به ایرلاین‌ها اجازه نمی‌دهیم تا نرخ بلیت هواپیما را هر طور که دلشان می‌خواهد تغییر دهند» و نهایتا مقرر شد شرکت‌های هواپیمایی تا اول آبان ماه برای تصمیم‌گیری در این زمینه منتظر بمانند.

حالا با گذشت بیش از سه هفته از آبان ماه هنوز تکلیف قیمت بلیت هواپیما مشخص نشده است و بر اساس آخرین اخبار منتشر شده امروز قرار است نتیجه نهایی جلسات برگزار شده در این زمینه روشن شود. البته روز گذشته ابولقاسم جلالی –معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری- در این باره گفت: امروز (شنبه 24 آبان ماه) تکلیف قیمت بلیت هواپیما مشخص شده و قیمت بلیت هواپیما افزایش نخواهد یافت. تنها به ایرلاین‌ها اجازه می‌دهیم در همه گستره دامنه نرخی موجود مانور داده و بلیت پروازهای داخلی خود را بفروشند.

پیش از این نیز وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری درباره قیمت بلیت هواپیما و تعیین تکلیف آن گفته بودند که به جای افزایش بلیت هواپیما، در صددیم تا یارانه‌هایی برای شرکت‌های هواپیمایی از ارز نیمایی تا تسهیلات ارزان قیمت ریالی و ... در نظر بگیریم تا هزینه‌های افزایش یافته ان‌ها از محل بالا رفتن نرخ ارز و رعایت پروتکل‌های بهداشتی جبران شود.

بر اساس آخرین اطلاعات و اخبار رسیده امروز تکلیف قیمت بلیت هواپیما مشخص شده و احتمالا مصوبه امروز از فردا در همه پروازهای داخلی اعمال خواهد شد.

کد خبر: 1658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =