امید کارگران به بخش درمان تامین‌اجتماعی

نایب رییس انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور در ارتباط با خواسته‌های جامعه کارگری از دولت آینده گفت: موضوع پراهمیت تامین معیشت خانوار کارگری و همچنین مبحث امنیت شغلی که در حال حاضر شامل حال کارگران نمی شود، از جمله مسائل بسیار مهم و درخواست جامعه کارگری از دولت آینده است.

ساداتی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین اظهار کرد: با نگاه به این نکته یکی از مسائل اساسی مورد درخواست جامعه کارگری از دولت آینده، تامین معیشت است، زمانی که افزایش قیمت ها در شرایط مختلف سال اتفاق می افتد گروهی که بیشترین آسیب ها را شاهد هستند، افرادی را شامل می شود که درآمدهای اندک و بصورت روزارنه دارند.

وی افزود: با افزایش گرانی‌ها و تورم، اولین قشری که بیشترین آسیب ها را متحمل شوند کارگران هستند و در واقع شرایط نابسامان اقتصادی زندگی و معیشت کارگران را در معرض خطر قرار می دهد.

این فعال حوزه کار اضافه کرد: از طرف دیگر افزایش قیمت سرباری های بخش تولید در ارتباط با حامل های انرژی، سوخت و قیمت مواد اولیه سبب این می شود که مقدار هزینه تولید افزایش یافته و کارفرمایان  به ناچار رو به تعدیل نیرو و یا کاهش دریافتی کارگران آورند.

ساماندهی قراردادهای کار از اولویت های دولت سیزدهم باشد

نایب رییس انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور در ارتباط با شرایط قراردادهای حوزه کارگری گفت: شرایط ایجاد شده در قراردادهای سفید امضاء و کوتاه مدت که در واقع یکی از اصلی ترین مشکلات حوزه کارگران است نیازمند رسیدگی و سامان بخشی توسط دولت آینده است. در واقع این نوع قراردادها است که امنیت شغلی بخش بزرگی از جامعه را با مخاطره مواجه ساخته و با در نظر گرفتن شرایط نوع و میزان قراردادهای کارگری، جامعه کارگران است که بیشترین آسیب ها را متحمل می شوند.

وی در ادامه بیان کرد: باید این نکته را نیز در نظر داشت که کارگران برای ادامه کار، چاره ای جز تحمل شرایط با این نوع قراردادها و دریافتی  را ندارند و به این دلیل است که بسیاری از کارگران با وضعیت نامساعد قراردادی و دستمزی در حال فعالیت هستند.

ضرورت حمایت دولت‌ها از سازمان تامین اجتماعی

ساداتی در بخش دیگری از این گفتگو در خصوص ضرورت حمایت دولت ها از سازمان تامین اجتماعی گفت: مورد دیگر مدنظر جامعه کارگری تغییر نگاه دولت ها به تامین اجتماعی و حمایت لازم از این سازمان است. باید در نظر داشته باشیم که تامین اجتماعی در واقع یک سازمان بین نسلی است و باید منابع این سازمان برای آیندگان محافظت شود و باید شرایطی در دولت های آینده فراهم شود که زمینه دست اندازی به منابع سازمان ایجاد نشود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی وظیفه تعریف شده تامین معاش بخش بزرگی از جامعه را در قبال دریافت حق بیمه قالب مستمری بگیران، بازنشستگان و کارگران برعهده دارد، دولت ها باید با حمایت های لازم از این مجموعه بزرگ، زمینه اجرای تعهدات سازمان را فراهم کند.

ساداتی افزود: دولت ها باید در ارتباط با منابع مورد نیاز تامین اجتماعی نهایت حمایت و کمک را به این سازمان داشته باشد و دراین مسیر حداقل کمک دولت می تواند در قالب پرداخت بدهی های انباشته شده به تامین اجتماعی باشد.

امید کارگران به بخش درمان تامین اجتماعی است

این فعال بخش کارگری در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه دو بخش بازنشستگی و درمان برای جامعه کارگری در سازمان تامین اجتماعی نهادینه شده است، کارگران و بیمه شدگان تامین اجتماعی به عنوان نیمی از جمعیت کشور که تحت پوشش این سازمان هستند، توجه لازم به مباحث درمانی را از اولویت های خود می دانند و در واقع امید کارگران به بخش درمان سازمان تامین اجتماعی است.

وی تصریح کرد: البته در حوزه درمان کارگران و بیمه شدگان تامین اجتماعی علاوه بر تمامی ظرفیت های درمانی این سازمان که در اختیار جامعه تحت پوشش است، وظیفه دولتها در راستای حمایت ها و خدمات درمانی به نیمی جمعیت کشور در برهه های مختلف نادیده گرفته شده است.

وی گفت:حداقل حمایت های دولتی در ارتباط با درمان کارگران این است که در تصمیمی سازی های درمانی تامین اجتماعی مداخله نداشته و یا تصمیماتی که درمان تامین اجتماعی را تحت شعاع قرار میدهد در ارتباط با این سازمان گرفته نشود.

تصمیمات تضعیف کننده تامین اجتماعی کنترل شود

نایب رییس انجمن صنفی کارگران ساختمانی در ارتباط با اهمیت بازنگری در ارتباط دولت ها و تامین اجتماعی گفت: در مجموع باید گفت که انتظار از دولت آینده این است که در ارتباط با نوع حمایت ها و ارتباطات با سازمان تامین اجتماعی، بازنگری لازم را داشته باشد و در خصوص نوع ارتباطات دولت آینده با سازمان تامین اجتماعی این نکته قابل ذکر است که با در نظر داشتن حمایت و تحت پوشش بودن بیش از ۴۷ میلیون نفر در سطح کشور توسط تامین اجتماعی باید شاهد کاهش فشارها به این سازمان باشیم.

وی اضافه کرد: شایان ذکر است که حرکت ها و تصمیماتی که می تواند بنیان تامین اجتماعی را تضعیف کرده و عملکرد این سازمان را تحت تاثیر قرار دهد، باید کاهش پیدا کرده و عملکرد تامین اجتماعی در جهت ارتقاء بیشتر قرار بگیرد.

کد خبر: 16952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =