جانسون: نگران حقوق‌بشر در مجارستان هستم

نخست‌وزیر انگلیس در دیدار با همتای مجارستانی خود نگرانی‌های لندن بابت نقض حقوق بشر در این کشور را علنی کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، نخست وزیر انگلیس در جریان دیدار با همتای مجارستانی‌اش در لندن تاکید کرد که نسبت به حقوق بشر در مجارستان از جمله برابری جنسیتی، حقوق همجنس‌گرایان و آزادی مطبوعات، نگرانی‌های جدی دارد.

سخنگوی دفتر بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفت: جانسون در جریان دیدار با ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در لندن، نگرانی‌های جدی خود را در مورد حقوق بشر در مجارستان از جمله برابری جنسیتی، حقوق همجنس‌گرایان و آزادی مطبوعاتی مطرح کرد.

وی افزود: رهبران انگلیس و مجارستان همچنین درباره تعدادی از موضوعات سیاست خارجی از جمله روسیه، بلاروس و چین مذاکره کردند. بوریس جانسون، مجارستان را به استفاده از نفوذش برای ترویج دموکراسی و ثبات ترغیب کرد.

به محض ورود اوربان به دفتر نخست وزیری انگلیس، خبرنگاران سوالاتی را از بوریس جانسون درباره اظهارات جنجالی نخست وزیر مجارستان درباره اسلام و مهاجران و همچنین موضع حامی روسیه‌اش پرسیدند.

اوربان، ناسیونالیستی که به خاطر فرسایش دموکراسی در مجارستان و مخالفتش با مهاجرت با اتحادیه اروپا به اختلاف شدید برخورده، در حال حاضر تلاش می‌کند تا ائتلاف محافظه‌کارانه جدیدی را در داخل اروپا ایجاد کند.

اوربان پیش از سفر به لندن به رسانه‌های داخلی گفته بود که مجارستان جای خالی انگلیس در اتحادیه اروپا را شدیدا احساس می‌کند و لازم است که روابط دوجانبه میان انگلیس و مجارستان تقویت شود.

کد خبر: 16959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =