بانک‌ها باید از تولید ملی حمایت کنند

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: نظام بانکی با تامین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی می تواند نقش زیادی در افزایش ظرفیت این واحدها ایفا کند.

غلامحسین کرمی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در خصوص ضرورت هدایت سرمایه در گردش به سمت تولید، اظهار کرد: در بررسی هر طرح اقتصادی دو نوع سرمایه ثابت و سرمایه در گردش مورد استفاده قرار می‌گیرد که سرمایه در گردش متناسب با نیاز یک مجموعه متغیر است، بنابراین تامین سرمایه در گردش یک طرح اقتصادی به صورت کارشناسی باید مورد مطالعه و ارزیابی قرار گیرد تا خروجی آن بازدهی بالا و به تبع افزایش تولید باشد.

وی افزود: نظام بانکی با تامین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی می تواند نقش زیادی در افزایش ظرفیت این واحدها ایفا کند.

وی به چگونگی توزیع سرمایه در گردش میان متقاضیان طرح های اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: تولید یک جریان به هم پیوسته است به همین دلیل نمی‌توان سرمایه در گردش یک مجموعه تولیدی را تنها در بخش کارخانه متمرکز کرد، بلکه باید براساس نیاز بخش‌های مختلف بویژه خطوط تولید، خرید مواد اولیه و مشتریان واحد فروش تقسیم کرد.

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی طرح‌های توجیهی اقتصادی در ایران، برعهده‌ بانک‌ها است، به همین دلیل می‌توان گفت که اگر بانک‌ها با نگاه کارشناسی و تنها طرح‌های ورودی را مورد ارزیابی قرار دهند، به راحتی می‌توانند با ارائه تسهیلات هدفمند، جریان تولید را تقویت کنند.

کرمی همچنین در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان در فضای پساتحریم‌ از ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی بهره‌مند شد، اظهار کرد: استفاده از فناوری و علوم روز امری بسیار منطقی است، اما وابستگی به منابع خارجی یک اشتباه محض است لذا اگر قرار است برای انجام امور اقتصادی سرمایه خارجی جذب شود، باید این سرمایه در نهایت یک بازدهی بلندمدت برای کشور ایجاد کند.

کد خبر: 17288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =