انتظارات شغلی کارگران از دولت آینده

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار درباره انتظارات کارگران از دولت آینده گفت: تامین و تضمین امنیت شغلی و مالی از جمله انتظارات و خواسته های اساسی از دولت سیزدهم و خط قرمز کارگران است.

حسین حبیبی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، بخش مهمی از مطالبات کارگران از دولت سیزدهم را در قالب حاکمیت بخشیدن به اراده کارگران در عقد قراردادهای کار دانست و اظهار کرد: دائمی‌شدن قراردادهای با جنبه مستمر در واقع یکی از خواسته‌های به حق کارگران است که در دهه‌های گذشته همواره در تلاش برای احقاق این موضوع بوده‌اند و انتظار این است که دولت آینده در این راستا اقدامات سازنده عاجلی داشته باشد.

وی افزود: حق برخورداری از تشکلات کارگری مستقل و قدرتمند بدون دخالت دولت و کارفرما و تامین امنیت شغلی و تشکیلاتی نمایندگان کارگران نیز از جمله حقوق اساسی و کارکردی جامعه کارگری در کشور است که تا کنون به شکل کامل محقق نشده است.

 عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار همچنین درباره خواسته‌ها و مطالبات کارگران از نهاد دولت در آینده و در قالب دولت سیزدهم ادامه داد: نهایتاً ارائه درخواست کتبی و ثبت آن در دیوان عدالت اداری جهت ابطال دادنامه ۱۷۹ هیات عمومی دیوان عدالت اداری که منجر به افزایش قراردادهای موقت و در نتیجه نابودی امنیت شغلی و مالی کارگران شده، از بارزترین و اساسی‌ترین مشکلات کارگران در کشور بوده که مورد درخواست کارگران از دولت آینده است.

حبیبی خطاب به جامعه کارگری با اشاره به اینکه روزهای سختی را باید منتظر باشیم و انفعال در این مسیر پاسخگو نیست، اعلام کرد: به کاندیداهای ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس قویا می‌گوییم که حمایت از آن‌ها در راستای احقاق حق جامعه کارگران، مشروط به تامین خواسته‌ها و مطالبات این بخش بزرگ از جامعه  است. ‌

وی گفت: امام خمینی (ره) می فرمایند باید ببینیم که این ملتی که ما را به این مقام‌ها رسانده‌اند از ما چه می‌خواهند و ما باید برای آن‌ها چه بکنیم و این یعنی اینکه شان و منزلت مردم باید توسط دولت‌ها و نمایندگان مجلس و قوه قضائیه حفظ شود.

 این فعال حوزه کار اضافه کرد: کاندیداهای ریاست جمهور همه‌گی از کسانی هستند که طی ۴ دهه در مسند قدرت بوده‌اند و اینک زمانی است که باید از آن‌ها  بخواهیم و تعهد بدهند که خواست ۶۵ درصد جمعیت کشور که در واقع همان کارگران هستند را محقق کنند.

حبیبی با بیان اینکه شان منزلت کارگران با وجود  امنیت شغلی و مالی، مهار تورم و جلوگیری از گرانی کالا و خدمات، تامین می‌شود، اظهار کرد: اعلام برنامه در راستای تامین رفاه و آسایش مردم و دادن تعهد به اجرای آن‌ها، بهترین گزینه‌ای است که می‌تواند از طرف کاندیداها و نهایتاً دولت آینده مطرح و اجرا شود.

کد خبر: 17426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =