چالش اسکوچیچ برای سنگربانی تیم ملی

هنوز مشخص نیست که سرمربی تیم ملی فوتبال ایران کدام گلر را برای سنگربانی از دروازه‌اش در دیدار با هنگ کنگ انتخاب خواهد کرد؟

به گزارش آتیه‌آنلاین، تیم ملی فوتبال ایران فردا نخستین مسابقه خود در دور برگشت انتخابی جام جهانی 2022 را مقابل تیم ملی هنگ کنگ برگزار خواهد کرد تا تلاش ملی پوشان برای کسب سهمیه جام جهانی فوتبال به طور رسمی در کشور بحرین آغاز شود. یکی از موضوعات که پیش از این بازی ذهن اهالی فوتبال را به خود مشغول و سوال ایجاد کرده این است که اسکوچیچ برای دروازه خود از کدام بازیکن استفاده خواهد کرد و در واقع سنگربان تیم ملی در بازی با هنگ کنگ کدام یک از دروازه بان‌های دعوت شده به تیم ملی و حاضر در بحرین خواهند بود. 

نکته‌ای که بسیاری از کارشناسان به آن اذعان دارند این است که بین نفرات حاضر در خط دروازه تیم ملی، امیر عابدزاده از انگیزه بیشتری بهره‌مند است و گویا به نسبت دو گزینه دیگر یعنی علیرضا بیرانوند و پیام نیازمند شانس بیشتری دارد که در دوازه تیم ملی قرار بگیرد و نفر اول تیم اسکوچیچ شود. البته واقعیت از این قرار است که سرمربی تیم ملی فوتبال ایران چالشی مهم پیش رو خواهد داشت و برایش چشم پوشی از علیرضا بیرانوند که ستاره تیم ملی ایران در دور قبل جام جهانی بود، کار آسانی نخواهد بود. در واقع اسکوچیچ باید با سنجیدن تمامی شرایط موجود برای دروازه تیمش در دیدار با هنگ کنگ تصمیم‌گیری کند. بدون شک عملکرد دروازه‌بانان تیم ملی  در اردوی پیوسته به اعزام و در جزیره کیش می تواند ملاکی برای تصمیم اسکوچیچ و دستیارانش باشد.

اما چرا به نظر می‌رسد که در نهایت این امیر عابدزاده است، که اولین بازی ایران در دور برگشت را با حضور در ترکیب ثابت تیم ملی تجربه خواهد کرد؟ عملکرد امیر عابدزاده در دو فصل اخیر و نمایشی که در ماریتیمو داشته، موجب شده حتی به‌عنوان مدعی حضور در ترکیب تیم ایران در رقابت‌های انتخابی جام جهانی نیز معرفی شود. عابدزاده که چهارمین سال حضورش در ماریتیمو را به پایان رساند، در فصل اخیر لیگ برتر پرتغال نمایش درخشانی با وجود حضور تیمش در پایین جدول داشت و توانست یکی از عوامل بقای ماریتیمو باشد تا با این عملکرد در تیم منتخب فصل نیز جای بگیرد و همراه طارمی به‌عنوان دو لژیونر شاخص معرفی شود.

این بازیکن جوان و 28 ساله در اردوی اخیر نشان داده است که از انگیزه بالایی برخوردار است و چیزی جز مرد شماره یک بودن تیم ملی هدفش نخواهد بود. امیر که مقابل بوسنی به عنوان دروازه‌بان اول تیم ملی وارد زمین شد و توانست دروازه ایران را بسته نگه دارد، با امیدواری به بازی‌های پیش رو نگاه می‌کند و امیدوار است که انتخاب اول اسکوچیچ باشد. عابدزاده به دنبال این است که با تلاش و اراده‌ای که به خرج داده، ابتدا دروازه‌بان اول تیم ملی در مقدماتی جام جهانی باشد و سپس با موفقیت در این دیدارها بتواند انتخابی بزرگ در رده باشگاهی انجام بدهد. انتخابی که می‌تواند لیگ ایتالیا یا حضور در تیم‌های مطرح فوتبال پرتغال باشد.

اما چرا اسکوچیچ نمی‌تواند به سادگی از کنار نام و تجربه بیرانوند عبور کند و چرا انتخاب بین او و امیر عابدزاده چالشی پیش روی این سرمربی ایجاد کرده است؟ علیرضا بیرانوند حالا دیگر در زمره بازیکنان با تجربه تیم ملی است. دروازه‌بانی که با توجه به عملکرد چند سال اخیرش در تیم ملی، مورد توجه دراگان اسکوچیچ قرار دارد و عابدزاده کار سختی برای سبقت از او پیش رو دارد. اینکه آیا عابدزاده می‌تواند با عبور از بیرانوند که اتفاقاً در آخرین دیدار تدارکاتی تیم ملی مقابل سوریه هم کلین‌شیت کرد، به دروازه‌بان اول و انتخاب نخست دراگان اسکوچیچ تبدیل شود، پرسشی است که شاید پاسخ آن را ظرف روزهای آینده بگیریم. بازی با هنک‌کنگ و بحرین می‌تواند گره کور انتخاب دروازه تیم ملی را باز کند و نشان دهد که کادر فنی تیم ملی برای بسته نگه داشتن درواز تیم ایران و خیال آسوده از دروازه چه تصمیمی را اتخاذ می‌کنند. 

کد خبر: 17433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =