تشکیل وزارت انرژی راه‌حل مشکلات برقی کشور

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران از تعویق سیاست‌های مرتبط با تبدیل ایران به هاب انرژی منطقه انتقاد کرد و گفت: تشکیل وزارت انرژی می‌تواند بخشی از مشکلات صنعت برق را رفع کند.

حمیدرضا صالحی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین اظهار کرد: تشکیل وزارت انرژی می‌تواند بخشی از مشکلات صنعت برق را رفع کند. بنابراین کاملا با تشکیل وزارت انرژی موافق هستم زیرا یکی از مشکلات اقتصاد برق به قیمت گاز باز می‌گردد.

به گفته رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران، در ارتباط با قیمت گاز اختلاف بین وزارت نیرو و وزارت نفت، مشکلاتی را برای صنعت برق به وجود آورده است.

صالحی ادامه داد: مسئله صادرات و تبدیل ایران به هاب انرژی منطقه به دلیل همین اختلاف عقب افتاد است و در شرایطی که ایران می‌توانست به‌عنوان بازیگر نقش خوبی در انرژی چه صادرات گاز و چه صادرات برق بازی کند، متاسفانه این هدف محقق نشده است.

وی گفت: اکنون در زمینه انرژی ترک‌ها جایگزین ما شده‌اند. این مسئله به اختلاف دو بخش نیرو و نفت باز می‌گردد و این مسئله  تا به امروز باعث شده است به راهبردهایی که می‌توانست کشور را به هاب انرژی تبدیل کند و نقش بسیار استراتژیکی برای ایران ایجاد کند، زیان وارد شود.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران عنوان کرد: تبدیل شدن ایران به هاب منطقه می‌توانست درآمدهای بسیار زیادی برای کشور ایجاد کند.

کد خبر: 17975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =