اسپانیا برای ۷ هزار پناهجو، پناهگاه ایجاد می‌کند

دولت اسپانیا برای بخشی از پناهجویان جزایر قناری در شمال آفریقا تعداد ۷ هزار چادر برای اسکان موقت برپا کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از شبکه تله سور آمریکای لاتین، «خوزه لوئیس اسکریوا» وزیر مهاجرت اسپانیا از برپایی اردوگاه اضطراری با ظرفیت ۷ هزار چادر برای اسکان موقت بخشی از پناهجویان در جزایر قناری خبر داد و گفت: این اقدام، فشار وارد آمده بر تاسیسات موقتی و هتل‌هایی که در حال حاضر از پناهجو اشباع شده‌اند را کاهش می‌دهد.

اسکریوا افزود: این برنامه همچنین به نیازهای پذیرش ناشی از بحران مهاجرتی موجود نیز پاسخ می دهد.

براساس اطلاعات ارائه شده از سوی دولت اسپانیا، بیش از ۱۶ هزار پناهجو در سال جاری به جزایر قناری آمده‌اند که ده برابر ورودی پناهجویان به این محل در سال ۲۰۱۹ است.

از جهتی دیگر، سخنگوی اجرایی جزایر قناری، خواستار تحقق سیاست اتحادیه اروپا در سهیم شدن اعضای این اتحادیه برای تقسیم مسئولیت‌های پذیرش مهاجران شد.

بنابر اعلام مقامات این جزایر، نزدیک به دو هزار پناهجو در جزیره گران کاناریا در شرایطی غیرانسانی زندگی می‌کنند که به ویژه با شیوع کرونا شرایط آنها شدت بیشتری گرفته است.

جزایر قناری، متعلق به اسپانیاست که در اقیانوس اطلس و در صد کیلومتری قاره آفریقا قرار دارد. با وجود خطرات بسیار، سالانه هزاران پناهجو به مقصد اروپا، از طریق جزایر قناری وارد اسپانیا می شوند تا از این طریق خود را به اروپا برسانند.

کد خبر: 1893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =