کمک به دولت برای حمایت از آسیب‌دیدگان کرونایی

یک کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه همدلی دو جانبه دولت و مردم در ریشه کن شدن هر چه سریعتر ویروس کرونا تاثیر بسیار زیادی دارد، گفت: نهادهای دیگر مانند بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و ... باید در این شرایط به کمک دولت بشتابند و از منابع خودشان مردم را یاری کنند.

مهدی پازوکی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین اظهار کرد: در شرایط کنونی دولت قطعا به اقشار آسیب پذیر کمک‌های لازم را ارائه می‌دهد اما به نظر من دولت باید سعی کند مساعدت‌های این چنینی را در چارچوب بودجه‌اش انجام دهد و از سوی دیگر نهادهایی مانند بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و ... به میدان بیایند برای کمک به دولت و اقشار آسیب‌پذیر بشتابند.

وی با اشاره به یکی از طرح‌های دولت در راستای پرداخت وام‌های یک میلیون تومانی و کمک هزینه‌ ۱۰۰ هزار تومانی به حدود ۴۰ میلیون خانوار ایرانی، تصریح کرد: دولت بضاعتی بیشتر از این اعداد و ارقام ندارد اما همه مردم هم برای اینکه زودتر از شر این ویروس خلاص شوند باید همدلی و همکاری بیشتری داشته باشند چرا که به عنوان مثال اگرذر دولت اعلام تعطیلی دو هفته‌ای کرده و کارمندانی که شیفت‌بندی یا تعطیل شده‌اند در خانه بمانند و مسافرت نروند، می‌توان به بهبود وضعیت معیشت مردم پس از فروکش کردن شیوع این ویروس امیدوار بود اما اگر مردم خودشان به شمال بروند و از رفت و آمدهایشان نکاهند، وضعیت کشور از نظر کرونا و اقتصادی تغییری نکرده و به مرابت بدتر خواهد شد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه دادن یارانه به ۷۶ میلیون ایرانی به هیچ وجه درست نیست، گفت: به نظر من نهایتا ۳۰ درصد از ایرانی‌ها باید یارانه دریافت کنند و دولت به جای چنین هزینه‌های گزافی بابت یارانه باید تمرکز خود را روی سه دهک پایین جامعه متمرکز کند و از سوی دیگر با الگوبرداری از فرهنگ قناعت اسلامی هزینه‌های اضافی که برای نهادها، بنیادها و ارگان‌های متعدد پرداخت می‌کند را مدیریت کند تا بتواند بهتر و بیشتر از اقشار آسیب‌پذیر حمایت کند.

کد خبر: 1957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =