بررسی اعتراضات به انتخابات شوراها تا ۲۵ تیر ماه

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با اشاره به دو نوع شکایت عادی و غیرعادی به انتخابات شوراها، گفت: برای رسیدگی به شکایات غیرعادی که می‌تواند شهر یا روستا را تحت تاثیر قرار دهد، بازرسانی را به چهار استان خوزستان، کردستان، کرمانشاه و تبریز اعزام کردیم تا ۱۰ درصد شعب را بازشماری و در صورت احصاء تغییرات نسبت به بازشماری کامل اقدام کنند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از خانه ملت، سیدحمیدرضا کاظمی در خصوص نحوه رسیدگی به اعتراضات و شکایات نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: شکایت دو نوع مطرح و رسیدگی می‌شود؛ نخست به صورت عادی است که هیات نظارت استان به شکایت رسیدگی می‌کند؛ این نوع شکایت قابل بررسی در سطح شهرستان است اما دومین نوع شکایت غیر عادی است که به طور ویژه بررسی می شود.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی افزود: رسیدگی به شکایات غیرعادی مانند شکایتی است که در برخی شهرهای خوزستان مثل اهواز و آبادان مطرح شده و بازرس ویژه فرستادیم تا بازشماری انجام شود. طبق مجوزی که داده می‌شود، بازشماری۱۰ درصد شعب انجام می‌شود و در صورتی که تاثیری در تغییر آراء افراد داشته باشد، بازشماری ادامه پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: با توجه به شکایات مطرح، بازرس هایی را نیز به استان‌های کردستان و کرمانشاه هم اعزام کردیم و گروهی از بازرسان نیز فردا به تبریز اعزام می‌کنیم تا بررسی میدانی را انجام دهند. این بازرسان هم اگر به نتیجه برسند که تخلفات قابل اعتنا است، درصدی را بازشماری و تغییرات احصاء شود، بازشماری به صورت کامل انجام می‌شود.

کاظمی در ادامه تصریح کرد: بررسی اعتراضات نهایت تا روز ۲۵ تیر ماه طبق تصمیم هیات مرکزی نظارت انجام می‌شود. شوراهای اسلامی جدید شهر و روستا نیز از ۹ مرداد ماه کار خود را آغاز می‌کنند.

کد خبر: 20371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =