بایدن از اعضای پیشنهادی کابینه خود پرده برداشت

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در پیامی توئیتری برخی از اعضای دولت تازه آمریکا را معرفی کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان،‌«جو بایدن»، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در پیامی توئیتری برخی از اعضای دولت تازه آمریکا را معرفی کرد.

در میان افراد اعلام شده، مقام‌های ارشد وزارت خارجه دوره «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری پیشین دیده می‌شوند؛ از جمله «جان کری»، وزیر خارجه پیشین. 

بایدن اکنون کری را به‌عنوان مسئول ویژه برنامه‌های رئیس‌جمهور در مقابله با پدیده گرمایش زمین منصوب کرده است.

«الخاندرو مایورکاس» به عنوان وزیر امنیت داخلی معرفی شده است. در صورت کسب رای اعتماد از سنا، اون نخستین لاتین‌تبار و از خانواده‌ای مهاجر خواهد بود که به عنوان وزیر امنیت داخلی آمریکا برگزیده می‌شود.

همچنین «لیندا توماس گرینفیلد»، سفیر آتی آمریکا در سازمان ملل متحد خواهد بود. او که یک آفریقایی‌تبار است، از دیپلمات‌های کهنه‌کار وزارت خارجه و سفیر سابق این کشور در بسیاری از کشورهای آفریقایی بوده است.

یکی دیگر از اعضای کابینه پیشنهادی بایدن، «آوریل هینس» است که در صورت تایید نخستین زن تاریخ آمریکا خواهد بود که به مقام مدیریت سازمان اطلاعات ملی خواهد شد.

او در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما که جو بایدن هم به عنوان معاونش در کاخ سفید حضور داشت، مشاور ارشد اطلاعاتی اوباما بود و نخستین زنی است که به عنوان معاونت سازمان سیا رسیده بود.

هم‌چنین بنابر گزارش رسانه‌های آمریکایی، بایدن بنا دارد «جنت یلین»، رئیس سابق بانک مرکزی را به عنوان وزیر دارایی کابینه خود معرفی کند.

از میان شش عضو کابینه دولت جدید آمریکا تاکنون سه زن به سمت‌های کلیدی سفیر سازمان ملل متحد، مدیر سازمان اطلاعات ملی و وزیر دارایی انتخاب شده‌اند. یک آفریقایی تبار در میان آنهاست و یک مهاجر لاتین‌تبار هم وزیر آتی وزارت امنیت داخلی معرفی شده است. وی در جریان کارزار انتخاباتی خود وعده داده بود که در صورت ورود به کاخ‌سفید متنوع‌ترین کابینه تاریخ آمریکا را معرفی خواهد کرد.

کد خبر: 2045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =