تجربه و تخصص لازمه انتخاب وزرای جدید

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: هر یک از وزرای دولت جدید باید در حیطه کاری خود تجربه، تعهد و تخصص داشته باشند.

محمد علیپور در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین درباره شاخصه‌های مهم دولت کارآمد و انتظاراتی که از رییس جمهور منتخب می‌رود، اظهار کرد: شاخصه دولت کارآمد این است که رییس جمهور منتخب در انتخاب وزرای کابینه شایسته‌سالاری را اولویت قرار دهد و با توجه به سابقه کاری و تجربه فردی، وزرای مربوطه را انتخاب کند.

وی افزود: وزرای دولت جدید از نظر سنی نه باید آن‌قدر مسن باشند که توانایی و انگیزه لازم برای انجام کار را نداشته باشند و نه آن‌قدر جوان که تجربه‌ای نداشته باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر یک از وزرای دولت جدید باید در حیطه کاری خود تجربه، تعهد و تخصص کافی را داشته باشند و با سیاست‌هایی که اعمال می‌کنند تاثیرگذار باشند نه اینکه صرفا عنوان وزیر را یدک بکشند.

علیپور  اعلام کرد: با توجه به اینکه مردم در حوزه معیشت و اقتصاد دچار مشکل هستند، وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی باید فردی متخصص و دانشگاهی باشد و بتواند از نظرات کارشناسان اقتصادی برای بهبود شرایط فعلی استفاده کند.

کد خبر: 20956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =