کدام سهام بیشترین سود را دارد؟

یک فعال بازار سرمایه با اشاره به اینکه وضعیت بازار بورس غیر قابل پیش‌بینی است، گفت: بر اساس تحقیقات و مطالعات انجام شده خارجی و داخلی بیشترین سود و بازده را سهامدارانی تجربه کرده‌اند که سهام یک شرکت معتبر را خریداری کرده و در  طول سالیان متمادی با آن کاری نداشته‌اند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، از اواخر سال گذشته تا کنون شاخص بورس و وضعیت ارزش سهام در بازار سرمایه آنقدر نوسانی شد که بسیاری از مردم نسبت به این روند نزولی و البته غیر قابل پیش‌بینی انتقاد داشتند و نمی‌دانستند چه کاری باید انجام دهند و اساسا چه نوع سرمایه‌گذاری در بورس مطئمن‌تر است.

حسین خزلی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در این باره اظهار کرد: بر اساس مطالعاتی که در یکی از کشورهای اروپایی انجام شد و در ایران نیز بر اساس تحقیقات و مشاهدات صورت گرفته، آن دسته از سهامدارانی که سهام یک شرکت معتبر را خریداری کرده و سالیان سال با آن کاری نداشته‌اند، بالاترین سود و بازده را از آن خود کرده‌اند و این همان اصلی که می‌گوید به مقوله سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه نباید به عنوان یک سرمایه‌گذاری کوتاه مدت نگاه کرد و حداقل بازه زمانی مطلوب یک تا سه سال است.

وی افزود: در بازار سرمایه ایران نیز همین اتفاق افتاده است که سهامدارانی که سهمی را خریددند و آنقدر پیگیر سهمشان نبوده‌اند که یادشان رفته چه سهمی را خریداری کرده بودند و ناگهان سود بسیار زیادی را پس از سال‌ها مشاهده کرده‌اند.

این فعال بازار سرمایه با بیان اینکه نمی‌توان برای هیچ چیزی حکم قطعی و متقنی صادر کرد، گفت:  سهام عرضه اولیه شرکت‌های معتبر، پذیره نویسی این شرکت‌ها در ابتدای تاسیس و ... جزو سهامی هستند که می‌تواند بازده مالی بالایی برای خریداران‌شان داشته باشند.

خزلی تاکید کرد: این فرهنک باید در کشور ما نهادینه شود که مردم پول‌هایی که صرف خرید کادو برای فرزند، همسر یا هر کسی که دوستش دارند، می‌کنند بهتر است سهام در بازار سرمایه باشد چرا که سرمایه‌گذاری از این طریق برای یک نوزاد تازه متولد شده، سود بسیار بالایی می‌تواند در پی داشته باشد.

وی با اشاره به دید سرمایه گذاری بلند مدت در بورس به عنوان نگاه درست برای ورود به این حوزه، اظهار کرد: برای انتخاب درست در بازار سرمایه باید به سهم‌های بنیادی، اصولی، بزرگ و پایدار در اقتصاد ایران که دارای مزیت نسبی برای کشورمامن است نگاه کنیم. در این زمینه می‌توان ۵۰ شرکت بزرگ فعال در بازار سرمایه را انتخاب کرد و با مطالعه و تحقیق سهم برتر را خریداری کرد. مس، فولاد، سنگ آهن، شرکت‌های پتروشیمی، شرکت‌های معدنی، شرکت‌های مخابراتی  و... جزو سهامی هستند که می‌تواند مزیت نسبی داشته باشند و در بلند مدت سودآوری بالایی را نصیب سهامداران‌شان کنند. چرا که این شرکت‌ها ثروت اصلی هر کشوری هستند و هر دولت و تفکری که بر کشور حاکم شود از آن‌ها حمایت می‌کند.

این کارشناس بازار بورس گفت: یکی دیگر از پیشنهاداتی که می‌توان به مردم براری سرمایه‌گذاری در بورس داد این است که وارد صندوق‌ها و سبد گردانی‌های معتبر شوند به صورت غیرمستقیم در این بازار فعالیت کنند چرا که تحقیقات ثابت کرده بسیاری از آن‌ها با میانگین بازده و سود بازارگردانی ۱۰۰ درصدی در سال را نصیب اعضای خود کرده‌اند.

کد خبر: 2098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =