آمریکا تبدیل به یک کشور جهان سومی شده است

عباس مقتدایی نماینده مجلس گفته آمریکا به کشوری جهان سومی با تمام ویژگی‌های آن تبدیل شده است. او برای اثبات حرفش گفته آمریکا الان بدهکارترین کشور دنیا است و توان صحیح برگزاری انتخابات را ندارد. همچنین این کشور را دارای دیکتاتوری، تبعیض‌نژادی و نادیده گرفتن آزادی‌های مدنی خوانده و پیش‌بینی کرده که فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در ایالات متحده آمریکا در حال رخ دادن است.

به گزارش آتیه آنلاین آقای مقتدایی گفته ایالات متحده آمریکا به عنوان کشوری که نقض کننده پیمان بین المللی که زیر نظر سازمان ملل بوده شناخته می‌شود و به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران منافع ملی خودش را فدای تغییرات درون یک کشور خاص نخواهد کرد. بدیهی است که ما الان در موضعی هستیم که می توانیم مطالبه گری کنیم و اگر ایالات متحده آمریکا به دنبال این است که به برجام بازگردد قطعا باید خسارت های که ایجاد کرده است و مسئولیت های که داشته و نقض کرده است را بپذیرد. بررسی های کارشناسی ما نشان می دهد بخش قابل توجهی از مشکلات و موانع کشور ناشی از سو مدیریت است و به درون کشور باز می‌گردد البته بخشی از مباحث مربوط به دیپلماسی اقتصادی ما به موضوعات برون مرزی هم باز می‌گردد که هر کدام از اینها سهم شان مشخص است .

این نماینده اصول‌گرا خاطر نشان کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران بر موضع اصولی خود پافشاری کند در جنگ اراده‌ها همان‌گونه که تاکنون پیروز شده است پیروز خواهد شد. فقط باید به این نکته توجه کنیم که آمریکا امروز از یک کشور قدرت جهان اولی به کشوری جهان سومی با تمام ویژگی های آن تبدیل شده الان بدهکارترین کشور دنیا است. .دولت این کشور توان صحیح برگزاری انتخابات را ندارد و دیکتاتوری در آن رخ نموده است ،تبعیض نژادی و نادیده گرفتن آزادی های مدنی وجود دارد و همه این عوامل نشان می دهد که فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در ایالات متحده آمریکا در حال رخ دادن است.

مقتدایی در پاسخ به سوالی درباره انتخابات هم گفت: انتخابات ۱۴۰۰ ایران تابع مناسبات داخلی است و قطعا مناسبات خارجی نمی تواند در کشوری که بالاترین حد مردم سالاری در منطقه دارد را تحت شعاع قرار دهد.

کد خبر: 2103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =