هیجان در ایستگاه یازدهم لیگ برتر

رقابت‌های لیگ برتر والیبال ایران بعد از یک هفته تعطیلی بار دیگر از سر خواهد گرفته شد.

به گزارش آتیه آنلاین، پس از اینکه شکل و شمایل نبرد والیبالی‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، تغییر کرد و رقابت‌های لیگ برتر والیبال به طور فشرده به برگزاری خود ادامه داد، حالا دومین دوره خود را سپری خواهد کرد و از امروز (چهارشنبه) والیبالیست‌های لیگ برتری باید در تهران به مصاف حریفان خود بروند. 

روزهای چهارشنبه، جمعه و یکشنبه، زمان برگزاری مسابقات لیگ در نظر گرفته شده است که شامل سه هفته از مسابقات خواهد بود. این سه روز از مسابقات به میزبانی دو سالن (سالن حجاب خانه والیبال) و (سالن فدراسیون والیبال) برگزاری می‌شود و سه هفته‌ی یازدهم ، دوازدهم و سیزدهم را شامل خواهد شد. 

**جدال برای صدرنشینی و تقابل دو مربی رقیب

در روز نخست 6 مسابقه برگزار خواهد شد که حساس‌ترین رقابت را تیم صدرنشین فولاد سیرجان که به نوعی پدیده لیگ امسال لقب گرفته است، برابر تیم پر مهره و مدعی سپاهان اصفهان برگزار می‌کند. دیگر دیدارها مانند جدال آملی‌ها با شهرداری ارومیه نیز حساسیت دارند اما این مسابقه بدون شک جذاب ترین رقابت هفته یازدهم به شمار می‌رود. دیداری که ساعت 17 و در سالن فدراسیون برگزار خواهد شد. محمد شاهمیری داور بین المللی کشورمان به همراه دستیاران خود قضاوت این دیدار را بر عهده خواهند داشت. این مسابقه به نوعی نبرد برای صدر نشینی نیز به شمار می‌رود. 

همچنین از ساعت 11 صبح، دیداری دیگر نیز در سالن فدراسیون برگزار می‌شود، جایی که آذر باتری ارومیه و هورسان رامسر که دو تیم تازه وارد لیگ برتری به شمار می‌روند، با قضاوت محمد آقایی با هم دیدار می‌کنند. پس از این مسابقه نیز از ساعت 14 دیگر تیم مازندرانی لیگ برتر یعنی هراز آمل با مربیگری بهروز عطایی به دیدار تیم شهرداری ارومیه خواهد رفت. نبرد بهروز عطایی و پیمان اکبری که هر دو از مربیان نامی والیبال ایران هستند به حساسیت این مسابقه خواهد افزود. جدال شهرداری ارومیه و هراز آمل را داود نافعی سوت خواهد زد. وقتی قرارداد ایگور کولاکوویچ فسخ و موضوع انتخاب سرمربی ایرانی برای تیم ملی مطرح شد، از بهروز عطایی و پیمان اکبری به عنوان گزینه‌های اصلی هدایت تیم ملی ایران در المپیک توکیو نام برده می‌شد. گرچه این روند در نهایت با انتخاب ولادیمیر آلکنو به پایان رسید ولی جدال این ۲ مربی همیشه می‌تواند بازی‌های زیبا و حساسی را رقم بزند.

**برنامه مسابقات سالن فدراسیون والیبال (هفته یازدهم) به شرح زیر است:

ساعت ۱۱
آذرباتری ارومیه – هورسان رامسر

داور اول: محمد آقایی، داور دوم: مرتضی حسن‌علایی، ناظر فنی: حمید حق‌بین، ناظر داوری: بهروز جعفری

ساعت ۱۴

هراز آمل – شهرداری ارومیه

داور اول: داود نافعی، داور دوم: امید فولادی‌وندا، ناظر فنی: شهباز صدری، ناظر داوری: اسماعیل صباغ

ساعت ۱۷

پیکان تهران – سایپا تهران

داور اول: مرتضی اکرمی، داور دوم: مهرداد شوشتری، ناظر فنی: عباس امانی، ناظر داوری: علی‌اصغر حاجی‌کاظمی

**نبردی دیدنی بین خودروسازان پایتخت

اما سالن خانه والیبال تهران نیز میزبانی سه مسابقه از هفته یازدهم لیگ برتر والیبال را عهده‌دار خواهد بود. مسابقاتی که مانند سه دیدار پیشین در ساعت‌های 11 ، 14 و 17 برگزار می‌شود.

در نخستین دیداری که خانه والیبال میزبان آن خواهد بود تیم شهرداری قزوین به مصاف تیم خاتم اردکان می‌رود.دو تیم میانه‌ی جدولی که با قضاوت مجتبی بیداریان با هم رقابت خواهند کرد این مسابقه ساعت 11 برگزار خواهد شد.اما حساس ترین دیدار خانه والیبال از ساعت 14 برگزار می‌شود. جایی که پیکان تهران و سایپا تهران دو تیم خودروساز پایتخت باید با هم دیدار کنند. پیکان بحران‌زده هم پس از تغییر در کادر فنی خود، به مصاف تیم پر ستاره سایپا می‌رود. تا همین چند سال پیش مسابقه این ۲ تیم حکم فینال لیگ را داشت و برنده به مقام قهرمانی می‌رسید. گرچه به طور معمول هم این پیکان بود که پیروزی مقابل سایپا و جام قهرمانی را تصاحب می‌کرد. حالا پیکان پس از فسخ قرارداد محمد ترکاشوند، علیرضا طلوع‌کیان را به عنوان سرمربی روی نیمکت دارد تا شاید از شکست‌های پیاپی اخیر فرار کند. این مسابقه را مرتضی اکرمی سوت خواهد زد.

آخرین مسابقه‌ای که در هفته یازدهم لیگ برتر برگزار خواهد شد را دو تیم شهرداری ورامین و راهیاب ملل کردستان برگزار می‌کنند. این بازی ساعت 17و30 آغاز می‌شود و محمدرضا درفشیان قضاوت این دیدار را بر عهده خواهد داشت. با پایان این مسابقه پرونده هفته یازدهم لیگ برتر والیبال بسته خواهد شد تا تیم‌های لیگ برتری بعد از یک روز استراحت، روز جمعه بار دیگر مقابل هم صف آرایی کرده و به طور فشرده هفته دوازدهم لیگ برتر والیبال ایران را رقم بزنند. 

**برنامه مسابقات سالن خانه والیبال (هفته یازدهم) به شرح زیر است:

ساعت ۱۱

شهرداری قزوین – خاتم اردکان

داور اول: مجتبی بیداریان، داور دوم: وحید پورکاشیان، ناظر فنی: مسعود قاری، ناظر داوری: محمدحسین شفقی

ساعت ۱۴

پیکان تهران – سایپا تهران

داور اول: مرتضی اکرمی، داور دوم: مهرداد شوشتری، ناظر فنی: عباس امانی، ناظر داوری: علی‌اصغر حاجی‌کاظمی

ساعت ۱۷:۳۰

شهرداری ورامین – راه‌یاب ملل کردستان

داور اول: محمدرضا درفش کاویان، داور دوم: حامد آقا براری، ناظر فنی: یونس حسن‌زاده، ناظر داوری: امیر صداقت

کد خبر: 2132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =