عملیات خرید شرکت فیلمسازی توسط آمازون زیر ذره بین مقامات

کمیسیون فدرال تجارت آمریکا درباره فرایند ادغام شرکت MGM در آمازون تحقیقاتی انجام می دهد. هدف تحقیق آن است که تضمین شود این عملیات قدرت آمازون در بازار را به طور ناعادلانه ای افزایش نمی دهد.

به گزارش آتیه آنلاین، مهر نوشت: طبق گزارشی جدید کمیسیون فدرال تجارت آمریکا تحقیقاتی عمیق درباره خرید شرکت فیلم سازی MGM توسط آمازون آغاز کرده است. دلیل این تحقیقات نیز احتمال نقض قوانین آنتی تراست است.

مقامات بیم آن دارند که خرید این شرکت قدرت آمازون نه تنها در تولید محتوا بلکه در ارائه سرویس و کالاها را به طور ناعادلانه ای افزایش دهد.

بر اساس این گزارش که به نقل از انگجت نوشته شده: البته چنین تحقیق آنتی تراستی چندان غیر منتظره نیست. هنگامی که لینا خان برای ریاست کمیسیون فدرال تجارت آمریکا انتخاب شد، این سازمان و وزارت دادگستری آمریکا توافق کردند تا این فرایند ادغام را بررسی کنند. این در حالی است که خان یکی از منتقدان شناخته شده شرکت‌های فناوری بزرگ است. بنابراین آمازون از مدتی قبل اختلال در فرایند را پیش بینی می‌کرد و به همین دلیل خواستار منع حضور خان در پرونده‌های بعدی شد. با این وجود پیش بینی نمی‌شود وی از تحقیق درباره MGM کناره گیری کند.

البته چنین تحقیقی لزوماً به لغو عملیات ادغام منجر نمی‌شود. اما احتمالاً شرایطی را برای خرید تعیین می‌کند و همچنین فرایند تکمیل معامله را چند ماه به تأخیر می‌اندازد.

حدود یک سال طول کشید تا فرایند ادغام فیت بیت در گوگل تأیید شد و احتمالاً آمازون نیز برای خرید MGM باید مدت زمان مشابهی منتظر بماند.

در این میان شرکت MGM از اظهار نظر خودداری کرده است.

کد خبر: 21551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =