سمن‌ها خط مقدم بهزیستی در تعامل با جامعه هستند

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی بر آن است که از تمام ظرفیت‌ تشکل‌های مردم نهاد، مراکز مثبت زندگی و بازتوانی افراد دارای اعتیاد برای برنامه‌ریزی در حوزه اشتغال افراد تحت پوشش بهره بگیرد.

رضا دهقان در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین اظهار کرد: سمن‌ها خط مقدم سازمان بهزیستی کشور در تعامل با مددجویان، جامعه و مراکز غیردولتی تحت پوشش به شمار می‌روند و همچنین  بیش از ۲۵۰۰ مرکز مثبت زندگی و مراکز جامع بازتوانی  ظرفیت‌های مغتنمی هستند که با بهره‌گیری از آن‌ها می‌توان بیشترین اقدامات موثر در حوزه اشتغال زایی مددجویان به ثمر رساند.

وی افزود: منابع مالی برای اشتغال مددجویان تحت پوشش بهزیستی به اندازه کافی پیش‌بینی شده است و تمام ۱۶ بانک عامل نیز با اتخاذ رویکرد مسئولیت اجتماعی با مساعدتی بالا منابع اشتغال را در اختیار مددجویان بهزیستی در سال گذشته قرار دادند.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: برای اولین بار ثمره حداکثر همکاری سازمان با شبکه بانکی کشور این امکان را فراهم کرد که از دو هزار و صد میلیارد تومان اعتبار سال گذشته حدود هزار و ۷۵۰ هزار میلیارد تومان در جهت راه اندازی و یا تقویت مشاغل به افراد مددجوی تحت پوشش پرداخت شود.

دهقان تاکید کرد: هرچه جلوتر می‌رویم بارومان بیشتر به یقین تبدیل می‌شود که باید سرمایه‌گذاری در زمینه معرفی ظرفیت‌های قابل توجه مددجویان بهزیستی در حوزه اشتغال و کارآفرینی به خارج از مجموعه جامعه هدف، نهادهای دولتی و خصوصی بیرون از سازمان را افزایش دهیم.

وی علاقه‌مندی، آمادگی و کم توقعی در حوزه اقتصادی افراد تحت پوشش را قابل تامل خواند و گفت: امیدواریم با مدنظر قرار دادن این مهم، شکل‌گیری و راه اندازی صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت چنان پیش برود که درآینده با ارایه تسهیلات قرض‌الحسنه، شاهد ایجاد، توسعه و تقویت مشاغل مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی باشیم.

کد خبر: 23099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =