خسارت سیلاب به ۱۰ واحد مسکونی بخش بلده نور

 بخشدار بلده شهرستان نور با اشاره به بارندگی های دو روز گذشته در منطقه گفت: بارش شدید باران و سیلاب به ۱۰ واحد مسکونی روستای فراست این بخش خسارت زد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از  ایرنا،  ایمان علیزاده اظهار داشت : با ورود سیلاب به داخل ۱۰ واحد مسکونی در روستای فراست به لوازم خانگی و تاسیسات این واحدها خسارت وارد شد.

به گفته وی، امداد رسانی به خانواده ای حادثه دیده در جریان این بارندگی با کمک نیروهای جمعیت هلال احمر شهرستان انجام شده است.

وی گفت: در جریان این بارندگی به تاسیسات آبرسانی روستای کمرود و دیواره سازی محور ارتباطی این روستاها هم خسارت وارد شد.

بخشدار بلده همچنین گفت: علاوه بر آب شستگی محور روستایی این منطقه و تخریب بخشی از دیوارها، سیلاب به اراضی کشاورزی روستاهای یال رود، کمرود و فراست هم خسارت وارد کرد.

علیزاده با بیان اینکه پل داخل روستای فراست نیاز به بازسازی دارد، گفت: برای جلوگیری از بروز خسارت سیلاب در آینده، لایروبی این رودخانه که یکی از شعبه های فرعی رودخانه هراز محسوب می شود از روستای فراست تا کمرود و آزاد سازی بخشی از این محور لازم و ضروری است.

وی در خصوص میزان خسارت وارده به بخش های مختلف روستاهای این بخش گفت: امروز کارشناسان ادارت مختلف با حضور در منطقه مشغول ارزیابی میزان خسارت هستند که پس از مشخص شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

بارش شدید باران که از غروب پنجشنبه در بخش بلده شهرستان نور آغاز شده بود تا عصر روز گذشته به طور متناوت ادامه داشت که بر اثر این بارندگی علاوه بر خسارت به بخش های کشاورزی و تاسیسات، به تعدادی واحدهای مسکونی روستاهای این منطقه خسارت وارد شد.

بارش شدید باران در بیست و ششم تیرماه سال گذشته باعث آبگرفتگی ۲۰ منزل مسکونی و تخریب یک خیابان در شهر بلده و تخریب پنج واحد مسکونی در روستای ورازان این بخش شده بود.

بخش بلده نیز به مرکزیت شهری قدیمی به همین نام در فاصله ۸۵ کیلومتری جنوب شهر نور قرار دارد.

این بخش طبق شرشماری سال ۱۳۹۵ دارای  هفت هزار و ۶۳۰  نفر جمعیت است و از یک شهر و ۵۰ روستا تشکیل شده است.

کد خبر: 23583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =