گره خوردن کسب و کار آنلاین با معیشت مردم

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور با اشاره به اثرگذاری اقتصاد دیجیتال بر جامعه گفت: کسب‌ و کارها بر مبنای بسترهای اینترنتی، امروزه با موضوع اشتغال، اقتصاد، تولید، خدمات و نهایتاً با معیشت مردم و جامعه گره خورده است و دولت، مجلس، فعالان و سرمایه‌گذاران اقتصادی باید به دنبال ارتقاء و گسترش فعالیت‌های تولید و اشتغال بر بسترهای ارزان فضای مجازی باشند.

فتح الله بیات در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین اظهار کرد: تجربه بهره‌مندی از ظرفیت‌های اشتغالزایی و کسب درآمد از طریق بسترهای فضای مجازی و اینترنت در دوران همه‌گیری بیماری کرونا در جهان، نشان از استعداد بالای حوزه فعالیت‌های اینترنتی در ایجاد کسب و کار جدید، اشتغالزایی، خوداشتغالی و اثرگذاری بر اقتصاد تولید و خدمات دارد.

وی افزود: در یکسال و نیم گذشته و با شیوع کووید ۱۹ در جهان، در ایران نیز بسیاری از افراد به دلیل شرایط پیش آمده و ایجاد محدودیت‌ها در اشتغال، با استفاده از زمینه‌های فضای مجازی، اشتغال تازه‌ای راه‌اندازی کرده یا اقدام به ادامه فعالیت خدماتی و تولیدی خود به صورت همزمان در بستر اینترنت کردند.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از حوزه‌های اقتصاد و اشتغال در جهان بر مبنای بهره‌مندی از اینترنت، اشتغال خود را گسترش داده‌اند و حتی فراتر از کشورهای خود و در سطوح جهانی موفق به انجام کارهای بزرگی در این زمینه شده‌اند، ما نمی‌توانیم این تجربیات موفق جهانی را نادیده گرفته و در مسیر دیگری گام برداریم.

این فعال حوزه کار اعلام کرد: بسیاری از حوزه‌های فعالیت اقتصادی، نیازمند برقراری و گسترش ارتباطات بین‌المللی است و تا کنون هیچ زمینه و بستری به اندازه فضای مجازی امکان توسعه و گسترش ارتباطات تجاری و تولیدی بین‌المللی را فراهم نکرده است و نادیده گرفتن این ظرفیت مهم و کارآمد در واقع آسیب‌رسانی به اقتصاد و جلوگیری از رونق تولید و تبادلات داخلی و بین‌المللی کشورها است.

بیات گفت: تجربه یکسال و نیم اخیر هزمان با کرونا درکشور نشان داد که بسیاری از افراد با خلق موقعیت و بسترسازی در دنیای مجازی، مانع فروپاشی اشتغال خود و بیکاری شدند و حتی در شرایطی، امکان رشد، توسعه و گسترش فعالیت آنها نیز فراهم شد.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور اضافه کرد: در واقع می‌توان گفت که بسترهای اینترنتی در حوزه فعالیت‌های اقتصادی، فرصتی بسیار ارزنده برای دولت‌ها، فعالان اقتصادی، تولیدگران و کارگران است و به شرط نگاه درست و آینده‌نگر به این حوزه و با سرمایه‌گذاریهای کمتر نسبت به اشتغال در بنگاه‌ها و کارخانجات، امکان بهره‌برداری و بهره‌وری بسیار بیشتر فراهم خواهد شد.

وی اضافه کرد: نادیده گرفتن و عدم تشخیص این فرصت‌ها در حوزه کسب و کار آنلاین، باعث آسیب دیدن بسیاری از مشاغل موجود در این فضا و طبیعتاً بیکاری افراد خواهد شد.

کد خبر: 23758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =