اطری راهی دیدار رده بندی شد

«رضا اطری» آزادکار وزن ۵۷ کیلوگرم کشورمان در مرحله نیمه نهایی بازی‌های المپیک توکیو مقابل حریف نامدار روسیه‌ای که زیر پرچم کمیته ملی المپیک این کشور راهی توکیو شده است، مغلوب شد و به مبارزه رده‌بندی رفت.

به گزارش آتیه آنلاین، پیکارهای کشتی آزاد در بازی‌های المپیک توکیو از ۱۳ مرداد آغاز و تا ۱۶ مرداد ماه ادامه خواهد داشت. مبارزه‌های مقدماتی ۲ وزن ۵۷ و ۸۶ کیلوگرم امروز (چهارشنبه) از ساعت ۶:۳۰ به وقت محلی آغاز شد. 

در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا اطری در دور نخست به مصاف سلیمان آتلی دارنده نقره و برنز جهان و طلای قهرمانی اروپا از ترکیه رفت. اطری با ارایه کشتی با برنامه و بدون اشتباه و در حالی که کشتی بسیار حساس دنبال می‌شد حریف سرسخت خود را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داد و به مرحله بعد صعود کرد.

اطری در این مرحله به مصاف بخبایار اردنبات دارنده مدال برنز جهان و طلای بازی‌های آسیای از مغولستان رفت که با ارایه کشتی بدون اشتباه حریف خود را ۵ بر یک شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت.

اطری در مرحله نیمه نهایی به مصاف زائور اوگویف دارنده طلای قهرمانی جهان، برنز بازی‌های اروپای و دو طلای نوجوانان جهان از روسیه رفت.

آزادکار بابلی تیم ملی تایم نخست را خیلی خوب شروع کرد و با خاک کردن حریف ۲ امتیاز پیش افتاد و حتی داوران ۲ امتیاز بارانداز او را به دلیل اجرا در بیرون تشک نپذیرفتند در تایم دوم حریف روس بسیار هوشمندانه کشتی را کنترل کرد و حملات اطری را برای زیرگیری کنترل کرد و در نهایت موفق شد این مبارزه را ۸ بر ۳ برابر اطری پشت سر بگذارد.

به این ترتیب رضا اطری فردا (پنجشنبه) برای کسب مدال برنز باید به مصاف حریف خود برود. اطری در این دیدار با برنده دیدار میان توماس گیلمان از آمریکا و غلام جان عبداله‌‍یف از ازبکستان مبارزه می کند.

در دیگر مبارزه نیمه نهایی وزن ۵۷ کیلوگرم کومار راوی از هند به مصاف نوراسلام سانایف دارنده نقره و برنز جهان و  طلای آسیا آسیا رفت که حریف هندی در وقت دوم در حالی که ۹ بر ۲ از حریف خود عقب بود با ضربه فنی آزادکار قزاقی را شکست داد و به فینال راه یافت.

در حال حاضر نیز حسن یزدانی در مبارزه نیمه نهایی وزن ۸۶ کیلوگرم به مصاف آرتور نایفونوف دارنده برنز قهرمانی جهان/ ۳ طلای قهرمانی اروپا/ برنز امیدهای جهان از روسیه رفته است.

فردا (پنجشنبه) نیز ۲ نماینده ایران در وزن‌های ۷۴ و ۱۲۵ کیلوگرم به مصاف حریفان خواهند رفت.

در وزن ۷۴ کیلوگرم مصطفی حسین‌خانی در دور نخست با کایل دیک دارنده ۲ طلای قهرمانی جهان از آمریکا کشتی می‌گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان محمدحبیب گادژی ماگمدوف دارنده طلای قهرمانی اروپا از بلاروس و گندری گارزون (کوبا) خواهد رفت.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع در دور نخست با الکساندر خوتسیانویسکی دارنده مدال برنز جهان از اوکراین کشتی می‌گیرد و در صورت پیروزی بر این کشتی‌گیر در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان جاهید براهال از الجزایر و اگزون شالا از کوزوو می‌رود. گنو پتریاشویلی قهرمان جهان از گرجستان در گروه زارع حضور دارد.

کد خبر: 24155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =