برای بازگرداندن ارز صادرکنندگان چه باید کرد؟

نائب رییس اتاق بازرگانی تهران معتقد است که بسیاری از تجار و بازرگانان، کشور و هموطنان‌شان را دوست دارند و اگر دولت و مسئولان به جای تهدید کردن، آن‌ها را توجیه کنند و مشکلات را برایشان بیان کنند، قطعا بیشتر جواب می‌دهد ومی‌توان با بازگشت ارزهای  صادراتی بیشتر امیدوار بود.

به گزارش آتیه‌آنلاین، ایفای تعهدات ارزی در دوران تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران همواره یکی از بزرگترین دغدغه‌های دولت برای اداره کشور و بهبود وضعیت اقتصادی بوده است اما با وجود تاکیدهای بسیار زیاد مسئولان بر اینکه صادرکنندگان باید هر چه سریعتر به تعهدات ارزی خودشان عمل کنند، این اتفاق هنوز نیافتاده است.

علاءالدین میرمحمدصادقی در این باره در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین اظهار کرد: همه صادرکنندگانی که به تعهدات ارزی خودشان عمل نکرده‌اند، عضو اتاق بازرگانی نیستند اما تجربه ثابت کرده که زبان تهدید جواب نمی‌دهد و شاید بسیاری از تجار که نسبت به ایفای تعهدات ارزی خود عمل نکرده‌اند، با مشکلات ارزی برخورد کرده‌اند یا کاملا توجیه نشده‌اند.

وی افزود: اکثر بازرگانان و تجار اصیل هستند و کشور و مردم‌شان را دوست دارند. بنابراین مسئولان به جای آنکه تهدید کند بهتر است بازرگانان را دعوت کند و از مشکلات اقتصادی کشور و مردم برای آن‌ها بگوید، در این راستا می‌توان کاری کرد که با همدلی و ادبیات بهتر تجار ارزهای صادراتی را بازگردانند و حتی برخی از آن‌ها ممکن است اگر خودشان هم ارزی خارج از کشور داشته باشند، برای کمک به کشور و مردم‌شان آن را به ایران بیاورند.

نایب رییس اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد: در این زمینه دولت می‌تواند از اتاق‌های بازرگانی و اتحادیه‌های مرتبط کمک بگیرد تا هم جلسات را برگزار کرده هم در راستای ایفای این تعهدات هماهنگی بیشتری با صادرکنندگان ایجاد کنند اما همانگونه که تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد همدلی بهتر از تهدید است. از سوی دیگر نباید اهمیت توجیه کردن مردم و بازرگانان را به صورت رو در رو دست کم گرفت و بهتر است یکی از مسئولان این وظیفه را بر عهده بگیرد.

وی با تاکید اینکه همه ما از مسئولان تا بازرگانان باید خود را مدیون ملت بدانیم، گفت: هر چه داریم از مردم است و مشکلی هم که امروز ایران و ایرانی برایش به وجود آمده متعلق به همه است اما اگر در این میان برخی از تجار و بازرگانان مخالفت و مقاومت کردند و حاضر به همکاری در این زمینه نشدند دولت می تواند آن‌ها را شناسایی کرده و به صورت جدی با آن‌ها برخورد کند.

انتهای پیام

کد خبر: 2422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =