منابع من از وقوع تقلب فراوان در انتخابات آمریکا خبر دادند

رئیس‌جمهوری برزیل ادعا کرد منابع اطلاعاتی متعلق به خودش با او درباره وقوع «تقلب فراوان» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صحبت کرده‌اند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اسپوتنیک، رئیس‌جمهوری برزیل ادعا کرد منابع اطلاعاتی متعلق به خودش با او درباره وقوع «تقلب فراوان» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صحبت کرده‌اند.

«ژایر بولسونارو»، رئیس‌جمهوری برزیل همچنین گفته قبل از به رسمیت شناختن «جو بایدن» به عنوان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا «کمی دیگر» صبر می‌کند. تاکنون چند کشور شامل کشورهای اتحادیه اروپا، چین و همچنین دبیرکل سازمان ملل به جو بایدن پیروزی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را که همچنان باید توسط ایالت‌های آمریکا تایید شود، تبریک گفته‌اند.

بولسونارو به خبرنگاران گفت: «من منابع اطلاعاتی خود را دارم که گفته‌اند واقعا تقلب فراوانی وجود داشته است. هیچکس درباره آن صحبت نمی‌کند. اینکه آیا این برای تعریف پیروزی برای یک نفر یا کس دیگر کافی بوده را من نمی‌دانم.»

بولسونارو همچنین نسبت به نظام انتخاباتی فعلی برزیل اظهار نگرانی کرده و گفت که این نظام انتخاباتی کشور نسبت به تقلب آسیب‌پذیر است. او خواستار بازگشت کشورش به سیستم برگه‌های رای کاغذی برای انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی شد که برای سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا به رغم دادن چراغ سبز به اجرایی شدن فرآیند انتقال قدرت ریاست جمهوری به جو بایدن، از پذیرش شکستش در انتخابات ‌خودداری کرده و دموکرات‌ها را متهم به تقلب کردن در انتخابات سال جاری به نفع کاندیدایشان کرده است.

کد خبر: 2476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =