جدیدترین آمارها از جمعیت افراد در سن کار

مرکز آمار و اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که در سال گذشته سهم جوانان در سن کار نسبت به سال ۱۳۹۸ کاهش پیدا کرده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، بر اساس جدیدترین آمارهای منتشر شده مرکز  آمار و اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  نسبت جمعیت جوان کشور به جمعیت کل کشور در محدوده سنی ۲۰ تا ۲۴ ساله در آمارگیری سال ۱۳۹۵ (به عنوان آخرین آمار رسمی کشور) هشت درصد است و همین نسبت در خصوص محدوده‌های سنی ۲۵ تا ۲۹ سال و ۲۰ تا ۲۹ سال به ترتیب ۱۰.۳ و ۱۸.۳ درصد را نشان می‌دهد.

همچنین در این بررسی آمده است که نسبت جمعیت جوان کشور به جمعیت کل کشور برای محدوده‌های سنی مورد اشاره به ترتیب به ترتیب ۶.۴ درصد،  ۷.۵ درصد و ۱۳.۹ درصد است.

بر مبنای تازه‌ترین شاخص‌های آماری عمده بازار کار در بهار سال جاری، بیش از ۶۲ میلیون نفر در جامعه آماری جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر قرار دارند که از این تعداد، نزدیک به ۲۶ ملیون نفر (۴۱.۴ درصد) در قالب تعریف شده افراد فعال (با مشارکت اقتصادی) قرار گرفته و بیش از ۳۶ میلیون نفر (۵۸.۶ درصد) در قالب افراد غیرفعال هستند.

همچنین بر اساس آمار مرکز آمار و اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیش از ۲۳ میلیون نفر در کشور شاغل و بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیز در جمع بیکاران قرار دارند.

شایان ذکر است که بر اساس پیش‌بینی‌های جمعیتی، در سال ۱۴۱۵ نیز به ترتیب برای محدوده‌های سنی اشاره شده، ۷.۵درصد،   ۶.۷ و ۱۴.۲ درصد نسبت جمعیت جوان به جمعیت کشور است.

کاهش سهم جوانان در سن کار

مرکز آمار و اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بررسی اعلام کرد که سهم جوانان از جمعیت در سن کار در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته است.  بر همین اساس، سهم جمعیت جوان کشور در محدوده سنی ۲۰ تا ۲۴ ساله در سال ۱۳۹۸ عدد ۱۲.۴ درصد بوده و این در حالی است که این آمار در سال ۱۳۹۹ عدد ۱۱.۶ را نشان می‌دهد.

همچنین سهم جمعیت جوان کشور در محدوده سنی ۲۵ تا ۲۹ ساله در سال ۱۳۹۸ عدد ۹.۹ بوده است، در حالی که آمار مذکور در سال گذشته با کاهش سه دهم درصدی رقم ۹.۶ را نشان می‌دهد.

قابل توجه اینکه در حوزه شاخص «جمعیت در سن کار کشور» سهم مردان جوان بیشتر از زنان جوان عنوان شده است به گونه‌ای که در محدوده سنی ۲۰ تا ۲۴ ساله در مقایسه سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ مردان ۹.۹ درصد و زنان ۹.۵ درصد از جمعیت در سن کار را تشکیل داده‌اند و همچنین در محدوده سنی ۲۵ تا ۲۹ ساله مردان ۱۲.۴ و زنان ۱۱.۶ درصد از شاخص مورد نظر را به خود اختصاص داده‌اند.

 

جدیدترین آمارها از جمعیت افراد در سن کار

  

جدیدترین آمارها از جمعیت افراد در سن کار

کد خبر: 25088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =