عبدالملکی راهکارهای مسائل مبتلا به وزارت تعاون را ارائه کند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اعتماد رییس جمهوری به عبدالمالکی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید راهکارهای خود را برای مسائل مبتلابه وزارتخانه ارائه کند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، محمدعلی محسنی بندپی درباره وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آقای عبدالملکی توانست در ۴۰ سالگی  اعتماد رییس جمهور را برای پست مهمی بگیرد و این بسیار نکته مثبتی برای کسب رای اعتماد مجلس شورای اسلامی است.

وی با اشاره به گستردگی دامنه فعالیت و مسوولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه درحقیقت دو وزارت‌خانه بود که ادغام شد و برای همین اینکه کسی بتواند در ۴۰ سالگی رییس‌جمهور به او اعتماد کند، بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس اظهار کرد: وزیران پیشنهادی باید وضعیت موجود را تحلیل و کاستی‌ها و ایرادات وضعیت موجود را هم پیدا کنند و راهکارهای خود را برای برطرف کردن ایرادات ارائه دهند.

بندپی ادامه داد: وزیر پیشنهادی تعاون باید برنامه‌های خود برای اجرای قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت که قانون خوبی هست را توضیح دهد و بگوید که مثلا در بخش توانبخشی معلولان، پوشش بیمه‌ای خدمات درمانی، اشتغال، ازدواج، مناسب سازی محیط، معیشت، تجهیزات کمک توانبحشی چه راهکاری برای اجرای این قانون دارد.

عض کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: بحث سند ملی شورای ملی سالمندان یکی دیگر از مسائل مهم در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و با وجود اینکه وزارتخانه‌های متعددی درگیر آن هستند، اما درنهایت ذیل وزارت تعاون قرار دارد و از وزیر پیشنهادی انتظار داریم راهکارهای مناسبی برای جمعیت سالمند ارائه کند چون سه دهه آینده جمعیت سالمندان از ۹ درصد به ۳۳ درصد خواهد رسید.

محسنی بندپی با بیان اینکه در بحث زنان سرپرست خانوار و کودکان کار هم راهکار دقیق‌تر و با جزییات بیشتری هم باید ارائه شود، گفت: با اصلاحاتی که وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در برنامه‌هایش انجام خواهد داد امیدوارم در صحن علنی مجلس موفق شود تا رای اعتماد نمایندگان مجلس را کسب کند.

این نماینده مجلس با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از درایت، تجربه و دانش توامان، گفت: دانش، تجربه و یا تعهدات هیچ کدام به تنهایی برای موفقیت کفایت نمی‌کند. وزیران پیشنهادی باید همه این شروط را باهم داشته باشند تا راهکاری برای برون رفت از این شرایط ارائه کرده و در صحنه عمل هم بتوانند برنامه‌های خود را اجرا کنند.

وی افزود: در این چند روزه تئوری‌های مهمی در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مختلف مطرح می‌شود اما اینکه چند درصد آن در عمل تحقق پیدا می‌کند، چیزی است که نمایندگان باید پیگیر باشند.

کد خبر: 25270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =