تصویب سند برنامه ملی پیشگیری از مصرف موادمخدر ویژه جامعه کار و تولید

سند برنامه ملی پیشگیری از مصرف موادمخدر ویژه جامعه کار و تولید در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر با حضور رئیس جمهور و اعضای ستاد تصویب شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سند برنامه ملی پیشگیری از مصرف مواد مخدر ویژه جامعه کار و تولید در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر با حضور رئیس جمهور و اعضای ستاد در نهاد ریاست جمهوری تصویب شد.

با توجه به دسترسی به افراد در معرض خطر، سهولت فراهم‌آوری امکانات پیشگیری، برنامه‌ریزی و اجرا، تحمیل هزینه‌های سنگین درمان، حضور طولانی فرد در اکثر ساعات بیداری در محل کار، تراکم سنی مصرف کنندگان در دوران کار و اعلام سازمان جهانی کار مبنی بر مصرف مواد به عنوان یکی از مخاطرات جدی شغلی، محیط کار به عنوان مکانی ایده‌آل برای آغاز تغییرات رفتاری مثبت در شیوه زندگی و ارتقاء سلامت کارگران می باشد.

بنابراین محیط‌های کاری، از جمله مکان‌های مهم و اثربخش برای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه از جمله برنامه‌های پیشگیری از مصرف مواد است، با این فرض که در محیط کار به طور بالفعل شمار قابل توجهی از افراد جامعه و اعضای خانواده‌شان در دسترس هستند. پس می توان نتیجه گرفت، محیط کار، یکی از مکان‌های اصلی جهت اجرای مداخلات روش‌مند درحوزه پیشگیری مصرف مواد با هدف افزایش آگاهی، تغییر نگرش و رفتار ضد مصرف مواد در جامعه است.

کد خبر: 70045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =