سجادی: درد ورزشکاران را درک می کنم

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان پرداختند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، ایسنا نوشت: بررسی صلاحیت سید حمید سجادی هزاوه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در دستور کار جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

طبق ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس، پیش از بیان نظرات نمایندگان مخالف و موافق درباره هر یک از وزرای پیشنهادی، گزارش کمیسیون های تخصصی مربوطه قرائت می شود.

کمیسیون فرهنگی صلاحیت حمید سجادی را تأیید نکرد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت که اکثریت کمیسیون فرهنگی از صحبت های سجادی قانع نشد و به صلاحیت او رأی منفی داد. مجید نصیرایی در جلسه علنی عصر امروز (چهارشنبه) گزارش کمیسیون فرهنگی مجلس درباره حمید سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را قرائت کرد.

مقدمه:

در راستای اجرای ماده(۲۰۲ )آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برنامه کاری بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر اساس زمان بندی ارائه شده از سوی هیأت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی طی روزهای شنبه ۲۳ لغایت ۲۶ مرداد ماه طی ۲۲ ساعت کاری و ملاقات با ۱۹ نفر از وزرای محترم پیشنهادی به انجام رسید.

بر اساس ماموریت کمیسیون فرهنگی برای بررسی صلاحیت وزرای تخصصی، از وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ارتباطات و فناوری اطلاعات هر کدام ۲ ساعت و ۱۶ وزارتخانه دیگر هر یک به میزان یک ساعت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مهمترین موضوعات مورد توجه اعضای کمیسیون فرهنگی در محورهای زیر صورت گرفت.

۱ - ارزیابی رابطه تحصیلات و تخصصی تجربی و میدانی وزرای پیشنهادی

۲ - تخصص میدانی در حوزه پیشنهادی

۳ - نگاه تحول خواه و انقلابی در حوزه وزارتی

۴ - میزان اطلاع وزیر پیشنهادی از اسناد بالادستی و توجه به منافع ملی و گام دوم انقلاب

۵ - شناخت کافی از آسیب های موجود و ارائه راهکارهای لازم در حوزه وزارتی

۶ -داشتن مدیریت و شجاعت لازم و انتصاب مدیران میانی و فعالیت در حوزه های مربوطه

شرح استعلامات: (مدرک، سابقه ایثارگری)

در راستای بررسی صحت مدرک تحصیلی آقای سید حمید سجادی وزیر محترم پیشنهادی ورزش و جوانان به استناد نامه شماره ۴۳۳۲۹ مورخ ۲۳ /۵/ ۱۴۰۰ از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استعلام گردید، در پاسخ وزارت متبوع طی نامه شماره ۴۱۸۹۵ /۴ مورخ ۲۴ /۵/ ۱۴۰۰ مراتب فارغ التحصیلی مشارالیه را در مقطع دکتری تخصصی رشته تربیت بدنی – مدیریت و برنامه ریزی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات مورد تایید قرار داده است. بر اساس مدارک موجود آقای دکتر سجادی در دولت های نهم و دهم به عنوان معاون وزیر ورزش و جوانان فعالیت داشته است و در دولت های یازدهم و دوازدهم نیز به عنوان مشاور وزیر، کمیته ملی المپیک، فدراسیون ورزشهای زورخانه ای فعالیت کرده است.

شرح توضیحات و تعهدات شفاهی جهت ایجاد تحول در وزارت ورزش و جوانان:

۱ -انجام تغییرات محسوس مدیریتی در راستای تحول گرایی در سطوح ملی و استانی

۲ -توجه بیش از پیش به حوزه جوانان

۳ -تغییرات بنیادی در کمیته ملی المپیک و توجه بیشتر به حوزه های فرهنگی و اجتماعی ورزش

۴ -ساماندهی واگذاری سهام باشگاه های ورزشی استقلال و پرسپولیس در سازمان بورس و اوراق بهادار

۵ -استفاده راهبردی از دیپلماسی ورزشی و استفاده از امکان میزبانی در مسابقات بین المللی

بررسی معیارهای عمومی برنامه وزیر پیشنهادی:

در بررسی های بعمل آمده از برنامه ارائه شده آقای حمید سجادی، وی ضمن نظرداشت به ماهیت و ساخت نظام ورزشی کشور و امور مربوط به جوانان یکی از مهمترین محورهای خود را به مسائل و ناهنجاری های اخلاقی و تربیتی و رفتارهای ناهمگون با امور ورزش و جوانان کشور اختصاص داد و با اشاره به وجود بسترهای فساد انگیز و زد و بندهای موجود در قراردادها و تعاملات ورزشی قول مساعد داد ضمن آسیب شناسی با آنها برخورد قانونی نماید.

آقای حمید سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان نسبت به برنامه های عملیاتی و قابل اجرا در امور ازدواج جوانان، تحکیم خانواده، مقابله با کم تحرکی عمومی، گرانی انجام تمرینات ورزشی و ایجاد بسترهای لازم در جهت بهره مندی حداکثری آحاد جامعه از امکانات ورزشی و همچنین تعامالت بین المللی و مهاجرت ورزشکاران نظر موافق خود را اعلام کرد.

انطباق برنامه های ارائه شده با اسناد بالادستی:

تطبیق برنامه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با اسناد بالادستی حکایت از آن دارد که ۵۵ درصد برنامه های پیشنهادی با احکام فوق الذکر منطبق نیست، ۶۰ درصد موارد نیز همسو نمی باشد.

از سوی دیگر در برنامه وزیر پیشنهادی به ۱۶ درصد احکام و اسناد بالادستی اشاره نشده است که این میزان به تفکیک اسناد بالادستی شامل ۱۱ درصد شرح وظایف وزارتخانه ۱ درصد، سیاست های کلی نظام ۳ درصد، قانون برنامه ششم توسعه و ۱ درصد قانون احکام دائمی می باشد.

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی

اکثریت آراء کمیسـیون فرهنگی با توجه به وجود برخی ابهامات و توضیحات شـفاهی در برنامه ها، صلاحیت آقای سید حمید سجادی را رد کرد.

همچنین نصیرایی گفت که دو نشست با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان داشتیم که یکی از این جلسات بیش از دو ساعت طول کشیده است. وزیر پیشنهادی بحث‌های مفصلی در ابعاد مختلف با همکاران داشتند. در موضوع معاملاتی که در حوزه ورزش انجام می‌شود موضوعات مختلفی وجود دارد درباره مافیای ورزش و فسادی که در حوزه ورزش دیده می‌شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان تصریح کرد: همکاران ما موضوعات و دغدغه‌هایی به صورت جدی در حوزه ورزش داشتند و بحث‌های مفصلی مطرح شد اما متاسفانه علیرغم دو جلسه مهم کمیسیون فرهنگی، توضیحات آقای سجادی که از شخصیت‌های مطرح جامعه ورزشی و از افتخارات ورزشی کشور هستند آن طور که باید نظر دوستان در کمیسیون فرهنگی تامین نکرد و اکثریت آنها قانع نشدند و در عین حال به صلاحیت ایشان برای تصدی این جایگاه رای منفی دادند.

یزدی خواه: روحیه سجادی متمایل به اشرافی‌گری است

سیدعلی یزدی خواه نماینده تهران به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: روحیه سجادی متمایل به اشرافی گری است و تناسبی با دولت مردمی ندارد.  

وی افزود: من از ۱۹ وزیر پیشنهادی کابینه سیزدهم برای ۱۶ نفر به عنوان موافق ثبت نام کردم و تنها برای سه نفر مخالف بودم. دو سال ذیل زعامت آقای رئیسی در قوه قضاییه به عنوان مدیرکل فرهنگی حضور داشتم و به ایشان ارادت دارم.

یزدی‌خواه در ادامه سجادی را به عنوان یکی از افتخارآفرینان عرصه ورزش کشور خواند و به رد صلاحیت او در مجلس نهم اشاره کرد و افزود: سجادی در مجلس نهم به عنوان وزیر ورزش معرفی شد منتها تنها توانست ۸۶ رأی موافق کسب کرده و ۱۳۷ نفر با او مخالف بودند. از آن به بعد هم کار شاخص ورزشی از او ندیدیم که بخواهد این جایگاه را ارتقا ببخشد.

این نماینده مجلس افزود: در حالی که سجادی از افتخارات دو و میدانی است نتوانست در انتخابات فدراسیون دو و میدانی رأی لازم را کسب کند.

یزدی خواه ادامه داد: دولت رئیسی دولت مردمی است که می خواهد به طبقات محروم جامعه خدمت ارائه کند. در این شرایط آقای سجادی در چند وقت اخیر در حوزه ورزش لاکچری مثل اسب دوانی، بولینگ و بیلیارد فعال بوده و سال های اخیر هم به مجتمع ایران مال رفته است. مجتمعی که بزرگترین مجتمع تجاری و اداری خاورمیانه با هزاران هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بوده است. این ها نشان می دهد که روحیه سجادی بیشتر متمایل به اشرافی گری است و با دولت مردمی تناسبی ندارد.

وی افزود: از طرف دیگر این روزها خیلی ها با ما تماس گرفته و سفارش آقای سجادی را می کنند که به او رأی دهیم. این برای ما شبهه ایجاد کرده که اگر رأی آورد بدهکار قدرت های لابی گری شده و این لابی گران هستند که او را مدیریت می کنند.

یزدی خواه همچنین گفت که سجادی در حوزه جوانان برنامه مکفی مناسب و تخصصی ندارد.

فروردین: وزیر پیشنهادی ورزش از جنس انقلاب نیست

محمدمهدی فروردین نماینده مردم فیروزآباد به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: شخصی می تواند این کشتی به گل نشسته ورزش و جوانان را نجات دهد که از جنس انقلاب باشد، این ویژگی در آقای سجادی در این ۴۲ سال عمر انقلابی دیده نشده است.

وی افزود: به عنوان یک عضو جامعه ورزش که دارای تحصیلات ورزشی هم می باشم خاک ورزش را خورده ام و از کودکی در ورزش بودم و برای شخصیت ورزشی آقای سجادی احترام قائل هستم.  اما باید یادمان باشد می خواهیم برای وزیر ورزش برای دولتی انتخاب کنیم که آخرین امیدهای مردم است، می خواهیم برای دولت انقلابی وزیر ورزش و جوانان انتخاب کنیم، نمی‌خواهیم برای دولت لیبرال ناکارآمد و ناامید وزیر ورزش انتخاب کنیم.

فروردین گفت: وزیر پیشنهادی مدعی است که می خواهد در دولت انقلابی وزیر ورزش و جوانان باشد، در حال حاضر ایشان مشاور آقای مهرعلزاده و قائم مقام فدراسیون زورخانه ای هستند، آقای مهرعلیزاده ای که دولت انقلابی را در مناظره های انتخاباتی به بدترین شکل ممکن به تمسخر می گرفت، کشور در یکی از حساس ترین مقاطع تاریخی خود قرار دارد و ما دوران پسا دولت لیبرال بی تدبیر و ناامید را سپری می کنیم و در انتخاب کابینه حق اشتباه کردن نداریم.

وی اضافه کرد: همانگونه که تشخیص مردم در انتخاب رییس جمهور صحیح بود و مدیریت کشور را به دست یک جراح انقلابی سپرد، اکنون نوبت ما نمایندگان است که با انتخاب وزیری پاکدست، انقلابی و مردمی تلاش کنیم وزن قوه مجریه و قوه مقننه را تنظیم کنیم، تنها راه برون رفت از شرایط موجود این است که انقلابی فکر و عمل کنیم و نگذاریم انقلاب به دست نااهلان بیفتد، محرومان ما و رییس جمهور را انتخاب کردند ما باید امانت دار باشیم.

فروردین گفت: راه صیانت از رییس جمهور سید محرومین، این است که نگذاریم افراد ویژه خوار، غیر مردمی، غیر انقلابی و مرفه بی درد که دارای زندگی اشرافی هستند وارد کابینه دولت شوند، در یک کلام شخصی می تواند این کشتی به گل نشسته ورزش و جوانان را نجات دهد که از جنس انقلاب باشد این ویژگی در آقای سجادی در این ۴۲ سال عمر انقلابی دیده نشده است.

نماینده مردم فیروز آباد بیان کرد:زمانی که جنگ تمام شد ۱۹ سال داشتند، از شما می پرسم، در کنار شما رزمندگان، پاسداران و ایثارگران، چند جوان ۱۳ ساله پرپر شدند؟ بعد از انقلاب در بزنگاه ها هم یک موضع شفاف اتخاذ نکردند، این یک ظلم در حق دولت انقلابی است، انتظار است مجلسی که ترکیب آن از روحایونین مبارز رزمندگان، ایثارگران، پاسداران، فرزندان شهدا، جانبازان با دست های قطع شده و پاهای جامانده تشکیل شده است، به فردی که یک ساعت ایثار گری ندارد اعتماد نکند، این ها از اشرافیون هستند.

وی ادامه داد: انتظار است امروز پاسخ دندان شکنی به افراد خواص که از خارج مجلس، مجلس را مدیریت می کنند بدهیم، رای مجلس انقلابی خریدنی نیست، من خاک ورزش را خورده ام، اگر شما دلتان برای ورزش می سوزد من جگرم می سوزد، در کودکی از زمین های خاکی ورزش را آغاز کردم تا به بالاترین سطح مدیرتی ورزش رسیدم، ایشان اعلام کنند چه زمانی یک قدم برای ورزش برداشتند؟ با رای ندادن به آقای سجادی ثابت خواهیم کرد که این مجلس، مجلس دفاع از آرمان های امام انقلاب و شهدا است نه دفاع از ایرانمال، سایپا و پرشین خودرو.

فروردین اضافه کرد: بر اساس بررسی های ما، ایشان هیچگونه تحولی در ورزش ایجاد نکردند، دو دوست تاجر خود را در جایگاه ریاست دو فدراسیون مهم قرار دادند، هنوز ۴ فدراسیون ما در حال تعلیق است، این نیست که هر مدیر تحصیل کرده ورزشی شایستگی وزارت ورزش و جوانان را داشته باشد، ورزش یک فرصت است ولی اگر خوب مدیریت نشود برای نظام یک تهدید است، این ها برای نظام و انقلاب هیچ هزینه ای ندادند و صلاحیت این حوزه را ندارند.

کوچکی نژاد: وزیر پیشنهادی ورزش یک قهرمان ملی است

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت به عنوان موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان بیان کرد: این اولین بار است که یک وزیر ورزش از جامعه ورزشی که دارای تحصیلات و تخصص در این حوزه است به مجلس معرفی شده است.

وی افزود: در ابتدا به وزرای پیشنهادی که از فردا در مسند دولت خواهند نشست توصیه می کنم که توجه کنند تا شهید رجایی و شهید باهنر با گذشت حدود ۴۰ سال همچنان به عنوان الگوی دولتمردان مطرح هستند چرا که این عزیزان ساده زیست بودند و به مبارزه با فساد و انحرافات پرداختند.

رئیس فراکسیون ورزش در مخالفت با وزیر پیشنهادی به جای یک نقد عمیق بر برنامه ها بیشتر به شعار و تهمت پرداخت.  

وی در ادامه اظهار کرد: ما باید براساس آیین نامه برنامه پیشنهادی وزرا را بررسی کنیم در بحث تخصص و مدرک تحصیلی وزیر پیشنهادی هیچ اشکالی وجود ندارد ایشان اولین وزیری هستند که از درون جامعه ورزشی به مجلس معرفی شده و یک قهرمان ملی به شمار می رود. کل جامعه ورزشی از انتخاب ایشان نیز خوشنود هستند.

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: ایشان را رئیس قوه قضاییه پیشین به مجلس معرفی کرده است که قطعا از پرونده های فساد مطلع است و اگر فسادی بود  ایشان را به مجلس معرفی نمی کرد. ایشان از آنجا که تخصث داشت و در بخش خصوصی به آن نیاز داشتند با آنها همکاری کرد اینکه می گویند در ورزشهای لاکچری مشغول هستند صحیح نیست ایشان قهرمان دوومیدانی بوده که ورزش مستضعفین جامعه است حال ایرادی دارد که در رشته های فرعی دیگر نیز تخصص داشته باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: علت حمایت همه ورزشکاران از ایشان این است که اخلاق ورزش حکم می کند که در میدان رقابت باهم به رقابت بپردازد و در خارج میدان جوانمردانه روی یکدیگر ببوسند. ایشان به علت توانمندی برگزیده شدند.

وی افزود: در برنامه ایشان ورزش همگانی  و ورزش قهرمانی که دو عنصر مهم است مورد توجه قرار گرفته است با توجه به شرایط کرونایی توجه به ورزش همگانی برای همه ضروری هست توجه به اردوهای تدارکاتی، توجه به ورزشهای قهرمانی، ورزشهای  مدال آور  المپیکی و بازنگری در نظام جامه باشگاه داری از نقاط قوت برنامه ایشان است.

خدابخشی: نوع نگاه سجادی در حوزه ورزش و جوانان محل تردید و ابهام است

محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، گفت: برنامه جامعی در بخش ورزش بانوان در برنامه ایشان دیده نشده است.

وی افزود: ما معیارهایی را برای ارزیابی در نظر گرفتیم که این معیارها شامل ویژگی های شخصیتی، توانایی جسمی و ذهنی، ویژگی مدیریتی و تخصصی، مسئولیت‌پذیری اجتماعی و... بود که روی این معیارها درباره آقای سجادی حرفی ندارم، اما نوع نگاه وی در حوزه ورزش و جوانان محل تردید و ابهام است که باید درباره نوع نگاه وی اطمینان پیدا کنیم که نگاه ایشان به اداره کشور آیا مبتنی بر استفاده از پتانسیل های مختلف موجود در کشور است؟

وی افزود: همچنین برنامه جامعی در بخش ورزش بانوان در برنامه ایشان دیده نشده است.

خدابخشی در ادامه گفت: برنامه هایی که توسط وزرا ارائه شده در کمیسیون ها مورد بررسی قرار گرفت که برنامه هایی بخشی است و باید در جایی همراستایی و بررسی می‌شد و تعادل و سازگار بودن آنها را بررسی می کردیم که این اتفاق نیفتاد و باید امکان پذیری وعده های وزرا از نظر بودجه را بررسی می‌ کردیم. این موارد در صلاحیت کمیسیون تخصصی برنامه و بودجه است که متاسفانه به ما ارجاع نشده و تبعات آن در آینده مشخص نیست.

وی افزود: از آقای مخبر درخواست دارم که به سازمان برنامه و بودجه مأموریت دهید که پیگیری این وعده‌ ها را انجام دهند.

نماینده مردم الیگودرز در رابطه با نگاه وزیر پیشنهادی ورزش به پتانسیل‌های موجود در کشور گفت: ما پتانسیل های طبیعی مانند کوه، رود، جنگل و... داریم که هر کدام ارزش های ورزشی و گردشگری فراوانی دارد و می‌تواند به عنوان جاذبه گردشگری ورزشی در برنامه پیشنهادی شما باشد.

وی در مورد بحث نیروی انسانی وزارت ورزش و جوانان گفت: مشخص نیست که در بدنه وزارتخانه از چه کسانی استفاده خواهید کرد و در این رابطه برنامه های سطحی ارائه کردید. همچنین در برنامه شما وضعیت سهم تاثیر اقتصادی ورزش بر GDP مشخص نشده و بیان کنید که در پایان چهار سال به کجا می‌خواهید برسید؟. همچنین ورزش قهرمانی، همگانی، حرفه‌ای و... در برنامه‌های شما چه جایگاهی دارد.

خدابخشی با بیان اینکه برنامه شما فاقد آینده‌نگری و برنامه لازم در این خصوص است، گفت: ما در ورزش همگانی با کم تحرکی مواجه هستیم که مشخص نیست چه برنامه ای دارید.

نماینده الیگودرز با اشاره به اینکه بودجه وزارتخانه در بودجه سالانه افزایش یافته است، گفت: برنامه دکتر سجادی فاقد نقشه راه، برنامه عملیاتی برای سمن های جوانان، سازماندهی اوقات فراغت و... است و متاسفانه در برنامه پیشنهادی ایشان اشاره ای به آن نشده است.

راستینه: سجادی توانایی اداره ورزش را ندارد

احمد راستینه رییس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: عملکرد گذشته سجادی نشان می‌دهد که او توانایی اداره ورزش را ندارد. 

وی افزود: سجادی از قهرمانان ورزش است، بسیاری خواسته‌اند که در مقام موافق و بسیاری درخواست کرده که در مقام مخالف صحبت کنم. من در طول یکسال گذشته ارتباط مستمر با وزارت ورزش داشتم، آقای سجادی برنامه تحولی ندارد و برنامه‌های چهار سال وزارت ورزش را ارائه کرده است. او توانایی اداره ورزش را نداشت که سوابق قبلی‌اش هم این را نشان می‌دهد.

راستینه توضیح داد: زمانی سجادی معاونت ورزش را برعهده داشت که عملکردش باعث تعلیق بسیاری از فدراسیون‌ها شد تا جایی که ورزش کشور در معرض تعلیق قرار گرفت که اگر وساطت‌های آقای جلیلی نبود المپیک را از دست داده بودیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات جوانان اظهار کرد: تاکنون در تمامی دولت‌های اصلاحات سیاسی‌ترین افراد را بر ورزش گذاشتند که در بزنگاه انتخابات پایگاه اجتماعی را به نفع دولت اصلاحات درآورند، حال این‌که ما در عرصه جوانان به فردی شجاع و توانمند نیاز داریم که بتواند تحولاتی در این عرصه ایجاد کند که چنین ویژگی‌هایی در سجادی دیده نمی‌شود.

حسین زهی: وزیر پیشنهادی ورزش مورد حمایت جامعه ورزشی است

اسماعیل حسین زهی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان بیان کرد: جامعه ورزشی از معرفی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان استقبال می کند.

وی افزود: تلفیق نیروی جوانی آقایان عبدالملکی و ساداتی نژاد، سجادی، خاندوزی، زارعی پور، در کنار تجربه آقایان قاسمی، وحیدی، خطیب، اوجی و آشتیانی امید را به کارآمدی دولت جدید دو چندان کرد. معرفی آقای سجادی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش مورد استقبال افکار عمومی جامعه به ویژه ورزشی و قهرمانی کشور قرار گرفته است. ایشان قهرمان دوومیدانی بوده و در المپیک برای کشور افتخار آفریدند مدرک تحصیلی ایشان نیز با این رشته مرتبط است. آقای رئیسی برای معرفی ایشان با اهالی ورزش و صاحب نظران مشورت داشتند و سپس ایشان را به مجلس معرفی کردند. در حالی که در دولتهای گذشته هرکس که از مقام جا می ماند به عنوان وزیر ورزش به مجلس معرفی می شد.

نماینده مردم خاش در مجلس تصریح کرد: ایشان دارای تعهد، تخصص، تجربه و روحیه انقلابی می باشد و سابقه خوبی در عرصه ورزش داشته و می تواند مشکلات فعلی این حوزه را کنار بزند. اجرایی شدن برنامه های ایشان منجر به رونق و ارتقای سطح نشاط و سلامت در جامعه خواهد شد.

وی تاکید کرد: توسعه ورزش قهرمانی توسعه ورزش همگانی، فساد ورزشی، دیپلماسی ورزشی، توسعه و تکمیل اماکن و تجهیزات ورزشی از برنامه های ایشان در حوزه ورزش است.

وی افزود: همچنین ترویج فرهنگ خانواده، مشارکت جوانان در امور جامعه، ساماندهی امور جوانان و توجه به اوقات فراغت جوانان از محورهای برنامه ایشان برای جوانان است.ایشان در المپیک سال ۲۰۱۲ معاونت قهرمانی را برعهده داشتند که مدالهای خوبی برای کشور به همراه  داشت ان شاءالله در این مسیر به برنامه ریزی موفق خواهند شد.

فاضلی: از وزیر پیشنهادی ورزش به جز خوبی چیزی ندیده ام

ملک فاضلی نماینده مردم سراوان در مجلس به عنوان موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: از وزیر پیشنهادی ورزش به جز خوبی چیزی ندیده ام. 

وی افزود: به عنوان پزشک می گویم شرط اول سلامتی، ورزش است، ورزش یعنی پیشگیری از بیماری ها و سلامتی روحی، روانی و فرهنگی. چه کسی می‌تواند به عنوان یک وزیر در وزارت ورزش و جوانان کار کند؟ کسی که از صفر تا صد را با توان خود طی کرده و مدال طلا کسب کرده می‌تواند در این وزارتخانه نیز با مدیریت خوب مدال بیاورد.

فاضلی افزود: خانه ملت باید صلاح ملت، جوانان و کودکان را بیان کند، شخصی از جنس ورزش و نه از جنس سیاستمدار در وزارت ورزش و جوانان فعالیت کند اگرچه سجادی در حوزه سیاست نیز می‌تواند موفق شود.

نماینده سراوان در واکنش به انتقاد مخالفان سجادی در خصوص اینکه این شخص با مجتمع ایران‌مال قرارداد داشته است، اظهار کرد: یک کت نو پوشیدن در قالب ایران‌مال گناه نیست، اگر هم باشد اما جوانان از بلوچستان‌مال با من تماس گرفته‌اند و می‌گویند پای برهنه هستند، این شخص را دیده‌اند و اخلاص و قلب خود را تقدیم ایران اسلامی کرده‌ایم تا رشد کنیم.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خطاب به همه نمایندگان گفت: از آنچه در زاویه تاریک وجود دارد، بگذرید و به روشنایی فکر کنید. به آنچه که جامعه می‌پسندد و جنجال نمی‌آفریند توجه کنید و به طرف آنچه که برای ایران و ایرانی افتخار می‌آفریند حرکت کنید. طبعاً هر شخصی که در صحنه کاندیداتوری یک وزارتخانه پا می‌گذارد حتماً مراحلی را طی کرده و تأیید شده است. تأییدکننده این شخص آگاهی کامل نسبت به شرایط و شخصیت سجادی داشته است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: بپیذیرید که برای انتخاب وزیری برای وزارت ورزش و جوانان باید فردی را از جنس ورزش و لمس کننده مشکلات مردم برگزید. همچنین ۵۶ درصد از جمعیت ما را بانوان تشکیل داده‌اند و سجادی برای زیرساخت ورزش بانوان و تکمیل و ساخت ۴ هزار سالن ورزشی در مراکز روستایی و محروم برنامه دارد. شاید فضل خدا باشد که سجادی بتواند مسائل مناطق محروم را حل کند.

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سیاست سجادی در وزارت ورزش و جوانان برای گسترش ورزش میان مردم و جوانان است و با بررسی برنامه این وزیر پیشنهادی چیزی جز خوبی قابل مشاهده نیست البته تمامی افراد در کنار خوبی‌ها و توانمندی‌های خود ضعف هایی نیز دارند اما باید به توانایی یک شخص برای حل مشکلات توجه ویژه داشت.

سجادی: درد ورزشکاران را درک می کنم

حمید سجادی در جلسه علنی عصر امروز (چهارشنبه) و در دفاع از برنامه هایش گفت: وزارت ورزش می تواند و باید پرچمدار تحول به عنوان یکی از دروازه های دولت مردمی باشد. می کوشیم که به استعدادها نگاه کنیم که در چند سال گذشته ورزش و جوانان به حاشیه رفته است.

وی افزود: تحول آفرینی خواست ما است. وزارت ورزش می تواند و باید پرچمدار تحول به عنوان یکی از دروازه های دولت مردمی باشد. می کوشیم که به استعدادها نگاه کنیم که در چند سال گذشته ورزش و جوانان به حاشیه رفته است.

 وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت که وزارت ورزش باید با نگاه فرابخشی با وزارتخانه های دیگر تعامل داشته باشد. ما طبق بیانیه گام دوم تحول را در دستور کار داریم. این بیانیه ما را به میدان داری جوانان و جهاد برای ساختن ایران دعوت می کند و وزارت ورزش در تحقق بیانیه گام دوم نقش بسیاری داشته که استعدادها را پرورش دهد و به شکوفایی برساند. جوانان پیشرانان کشور هستند و وزارت ورزش موتور پیشران حرکت تحولی کشور محسوب می شود.

سجادی گفت که از ظرفیت ورزش برای ارتقای فرهنگ و سبک زندگی استفاده کرده و از بدنه هنر و هنرمندان در عالم رسانه، دانش بنیان، استارت آپ ها، گروه های خیریه، هیأت ها، مساجد و تشکل های مردم نهاد استفاده می کنیم. افزایش کمی و کیفی گروه ها و نهادهای مردمی، سیاست قطعی ما است. رویش های انقلاب اسلامی صدها برابر ریزش های آن بوده و باید قدر رویش ها را بدانیم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با بیان اینکه وزارت ورزش را به یک قرارگاه مسائل مربوط به جوانان تبدیل می کنیم، افزود: دشمن امید را هدف قرار داده و تمامی تلاش اش را برای ناامیدی قرار می دهد. وزارتخانه ورزش قرارگاه تولید امید خواهد بود.

وی با اشاره به حضورش در میادین ورزشی در عرصه دومیدانی گفت: ۱۷ سال از دوران خوب جوانی‌ام را در معیت تیم ملی دومیدانی بودم و چندین مدال کسب کردم. می دانم ورزشکاران چه مشکلی دارند. ثابت نگه داشتن وزن و کم کردن آن را برای ورزشکاران درک می کنم. می دانم فشار اردوهای ورزشی به چه معناست و چگونه ورزشکاران در نبود امکانات در رقابت های جهانی حضور پیدا می کنند. خودم در المپیک آتلانتا در ساعت ۱۰ شب آخرین رکورد را زدم و یک و نیم بامداد وارد دهکده شدم که به من بلیت تهران را دادند. حتی اجازه ندادند که مسابقه فینال را ببینم. به تمام مسئولان گفته ام که اگر ورزشکاری حذف می شود اجازه دیدن مسابقات فینال و کسب تجربه در دنیا را بدهید.

وی تأکید کرد که درد ورزشکاران را درک می کند و با درمان آن آشنا است. اجازه نمی دهد که ورزشکاران در میادین بین المللی غریب باشند.

سجادی گفت: با مشکلات ورزشکاران آشنا هستم، نبود امکانات را می دانم، خودم این مشکلات را تجربه کرده ام و درد کشیده هستم و می خواهم در خدمت ورزش کشورم باشد.

وی افزود: اما در خصوص عدالت در ورزش باید بگویم عدالت جزء غیر قابل تغییر این حوزه است، نمی شود استعداد ها را در مناطق مختلف کشور نادیده گرفت و از عدالت سخن بگوییم، نمی شود بسیاری از استان ها دارای تیم نباشند،همه مناطق کشور باید دارای حق یکسان باشند،این یعنی عدالت است،امروز ورزش در حهان ایزاری است برای شور و انسجام جامعه،این مهم می تواند در کشور ما هم در حوزه های مختلف تاثیر خوبی داشته باشد.

سجادی گفت: افزایش سرانه ورزش هم در دستور کار اینجانب می باشد، برای جمهوری اسلامی زیبنده نیست از سرانه سه متر سرانه ما یک متر باشد، ما می خواهیم در کشور شاهد پیشرفت ورزش و جوانان باشیم و در مقابل دیگر کشور ها به جایگاه کشورمان ببالیم، چه برسد به کشور مغولستان که ورزشکاری ملیت خود را تغییر می‌دهد و با رژیم کودک‌کش صهیونیستی مسابقه می‌دهد و مدال خود را به آن کشور هدیه می‌دهد، نباید مراقب این اتفاقات باشیم؟

وی ادامه داد: اکنون ۶ هزار مکان ورزشی به دلیل شیوع کرونا تعطیل هستند، باشگاه داران چشم امید به ما دارند، ۴ هزار پروژه نیمه تمام ورزشی داریم،تمام تلاش ما این است این هارا سریعا تکمیل کنیم، توسعه ورزش همگانی هم در دستور کار می باشد، ورزش همگانی کاهش دهنده هزینه های درمان است، اگر مسئول بشوم در شهرها، استان ها، شهرستان ها با  همفکری شما به این حوزه توجه می کنیم، ورزش همگانی باید در خیابان ها دیده شود و از آن لذت ببریم، باید حرکت روبه جلوی ورزش لمس شود، آخرین اتفاق ورزشی در خیلبان های شهر های کی رخ داده  است؟

سجادی گفت: به من گفتند سابقه انقلاب ندارید، من ۹ سال در بنیاد شهید مسئولیت داشته ام، این انقلابی نیست؟ در خیلی از برنامه های فرهنگی برنامه های حرم تا حرم داشته‌ایم، این ها انقلابی نیست؟ با افتخار ۴ سال عضو گروه های جهادی هستم و ادای دین کردم، این انقلابی نیست؟ من یک ریال هم از آکادمی دو و میدانی پولی دریافت نکرده ام.

وی اضافه کرد: یکی از فرزندان من تا سه ماه پیش فاقد شغل بود، فرزند دیگر من فاقد شغل است و درخواست مربی گری داده است، من چه زندگی لاکچری و رانتی دارم؟ من برای خدمت آمدم، زبانم لال اگر این بررسی ها ۴ روز دیگر ادامه داشت شاید تهمت جاسوسی هم به من می زدند.

وزیر پیشنهادی ورزش در ادامه گفت: بنده طرح آمایش سرزمین را در روند ساخت و سازها و توسعه اماکن ورزشی مورد توجه قرار داده و قطعا در مناطق کم برخوردار اقدامات لازم صورت خواهد گرفت. در مناطق کم برخوردار و حتی در خود تهران کار جهادی را دنبال می کنم. بنده از مناطق پایین تهران به دنیا آمدم و قول می دهم در زمینه محرومیت زدایی گام بردارم و به مناطق کم برخوردار به عنوان اولویت نگاه می کنم. همچنین در بحث جوانان پیشنهاد تشکیل معاونت ویژه را دارم تا دغدغه های جوانان دنبال شود. بیانیه گام دوم انقلاب نصب العین ماست. بنده قول می دهم در معاونت جوانان دغدغه های آنها با جدیت پیگیری شود. بحث ازدواج ، هویت و مسائل فرهنگی جوانان از جمله مباحثی است که بنده در این خصوص برنامه دارم اما فرصت ارائه آن وجود ندارد. 

وی در ادامه در پاسخ به سوالات مطروحه از سوی نمایندگان گفت: بنده در انتخابات فدراسیون دوومیدانی در ۸ سال اخیر شرکت نکردم که رای نیاورم. در سال ۸۲ بود که بنده شرکت کردم و ۷ رای آوردم و عزیزان با تجربه تر از من رای آوردند. بنده زندگی لاکچری ندارم. زندگی بنده در حد معلمی و هیات علمی است.

وی افزود: بنده در باشگاه بولینگ و بیلیارد کاری نداشتم. در باشگاه سوارکاری یکی از دوستان بنده باشگاه را تاسیس کرد و بنده به مدت یک سال ماهی یکبار در جلسات هیات مدیره باشگاه شرکت کردم.  از سوی دیگر حضور در باشگاه سوارکاری که توصیه دین اسلام است جرم است؟ 

وی در ادامه گفت: در بحث فعالیتم در ایران مال نیز بنده مشاور ورزشی سلامت یک مجموعه اختصاصی خصوصی هستم که یکی از زیرمجموعه های با آن کار می کند ایران مال است. در دوران کرونا که در کشور کمبود تخت بیمارستانی داشتم بنده مثل شیر ایستادم و در شکل گیری اقامتگاه در ایران مال شرکت کردم. از دوران عید نوروز نیز بنده در سایت واکسیناسیون ایران مال فعال هستم. آیا خدمت به مردم ایرادی دارد؟

وی در پایان بیان کرد: بنده صرفا در طول ۳۰ سال فعالیت ورزشیم تنها ۴ سال معاون وزیر بودم .نمی دانم این همه هجمه برای چه هست؟ یک فرد ورزشی معرفی شده حال رای می اورد یا نمی آورد؛ حتی اگر ما را از ورزش کنار بگذارند نام و سوابق بردهای ما از تاریخ ورزش پاک نمی شود. بنده قول می دهم اگر رای آوردم در زمینه اجرای بند د تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰ و تبدیل وضعیت ایثارگران اقدام کنم.

انتهای پیام

کد خبر: 26112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =