صداقت و امانت مبنای اعتماد مردم به دولت است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، صداقت و امانت را مبنای اعتماد مردم به دولت دانست و گفت: دلیل بی‌اعتمادی و کاهش اعتماد و سرمایه اجتماعی در دوره اخیر، این است که مردم از دولتمردان وعده‌های بسیاری شنیدند اما عمل ندیدند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره احیای امید و اعتماد میان مردم در دیدار رییس جمهوری و اعضای دولت سیزدهم گفت: اعتماد مردم با صداقت و امانت تقویت می‌شود. اگر مردم از دولت و رییس‌جمهوری صداقت و امانت ببینند اعتمادشان افزایش می‌یابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اصولا دلیل بی‌اعتمادی و کاهش اعتماد و کاهش سرمایه اجتماعی در دوره اخیر، این است که مردم از دولتمردان وعده‌های بسیاری شنیدند اما عمل ندیدند. اگر وزیران و کارگزاران دولت سیزدهم صادقانه و مستقیم با مردم صحبت کنند و امانت قدرت که مردم به آنها واگذار کرده‌اند  ا به خوبی امانتداری کنند مردم احساس می‌کنند دولت، امین آنها است و اعتماد بازآفرینی می‌شود.

وی درباره فرمایش‌های رهبری درباره انقلابی بودن به همراه عقلانیت، اضافه کرد: ظهور و بروز برخی رفتارها از سوی بعضی افراد موجب شد رهبر معظم انقلاب روی این موضوع که «انقلابی بودن حتماً باید با عقلانیت و اندیشه‌ورزی و خردمندی همراه باشد» تاکید کنند.

 رفتار انقلابیون باید مورد قبول خردمندان باشد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: اسلام روی موضوع عقلانیت بسیار تکیه می‌کند و در قرآن هم روی مساله تعقل، تفکر و تامل بسیار تاکید شده است.   بنابراین انقلابیون حتما ‌باید رفتارشان عقلایی و به گونه‌ای باشد که خردمندان این رفتار را بپذیرند.

مصباحی مقدم با اشاره به بیانات رهبری درباره اینکه «هر مصوبه، لایحه و تصمیم دولت باید "پیوست عدالت" داشته باشد»، گفت: همانطور که ایشان فرمودند ما در عرصه عدالت عقب هستیم. ما باید از ابتدای پیروزی انقلاب باید عدالت را مبنا قرار می‌دادیم که متاسفانه چنین اتفاقی نیفتاد.

وی اضافه کرد: اگر از ابتدای انقلاب عدالت مبنا قرار می‌گرفت و پیوست هر تصمیمی، توجیه و تبیینی نسبت به عدالت داشت به وضعیتی که اکنون شاهد آن هستیم نمی‌رسیدیم. از این جهت هر لایحه و تصمیم با توصیه ایشان از این پس باید با پیوست عدالت همراه باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به موضوع فسادستیزی در فرمایش‌های رهبر انقلاب اسلامی گفت: مبارزه با فساد، تبعیض و فقر سه شعاری است که رهبر معظم انقلاب بارها روی آن تاکید کرده‌ و دستورالعملی در ۸ ماده برای مبارزه با فساد در سال‌های گذشته ارائه کرده‌اند.

کد خبر: 26519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =