تامین اجتماعی بیش از ۱۴۱ هزار ازکارافتاده دارد

بر اساس جدیدترین آمارهای منتشر شده از سوی سازمان تامین اجتماعی، استان‌های خوزستان و خراسان جنوبی به ترتیب بیشترین و کمترین بیمه شده ازکارافتاده را تحت پوشش دارند.

به گزارش آتیه آنلاین، مدیریت آمار، اطلاعات و محاسبات سازمان تامین اجتماعی تازه‌ترین آمار توزیع ازکارافتادگان این سازمان در ادارات کل تا پایان بهار سال جاری را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش تعداد کل ازکارافتادگان تامین اجتماعی در خرداد ماه امسال ۱۴۱ هزار و ۲۵۳ نفر بوده است.

همچنین این آمار نشان می دهد اداره کل تامین اجتماعی خوزستان با ۱۱ هزار و ۶۹۷ ازکارافتاده بیشترین فراوانی را در بین ادارات کل استانی دارد و پس از آن استان های اصفهان و خراسان رضوی قرار دارند.

ادارات کل تامین اجتماعی در استانهای خراسان شمالی، کهگیلویه و بویر احمد و خراسان جنوبی در انتهای فهرست توزیع استانی ازکارافتادگان قرار دارند و خراسان جنوبی با ۸۰۵ ازکارفتاده دارای کمترین فراوانی است.

گفتنی است ازکارافتادگی یکی از تعهدات پیش بینی شده در قانون تامین اجتماعی است که با توجه به تنوع شرایط قانونی از نظر علت ازکارافتادگی (بیماری یا حوادث) و همچنین از نظر درصد ازکارافتادگی (کلی، جزیی، غرامت نقص عضو) دارای پیچیدگی خاصی است و کوچکترین غفلت در این زمینه ممکن است، موجب تضییع حقوق افراد و یا ایجاد حقوق غیر واقعی شود.

بر اساس قانون تامین اجتماعی ازکارافتادگی کلی عبارت است از کاهش قدرت کار بیمه شده به نحوی که نتواند با اشتغال به کار سابق یا کار دیگری بیش از یک سوم از درآمد قبلی خود را به دست آورد. ازکارافتادگی جزئی هم عبارت است از کاهش قدرت کار بیمه شده به نحوی که با اشتغال به کار سابق یا کار دیگر فقط قسمتی از درآمد خود را به دست آورد.

تامین اجتماعی بیش از ۱۴۱ هزار ازکارافتاده دارد

کد خبر: 26599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =