آیت‌الله رییسی درگذشت مادر شهیدان والامقام حق‌گویان را تسلیت گفت

رییس جمهوری در پیامی با تسلیت درگذشت مادر و همسر شهیدان حق‌گویان گفت: این شیرزن مومنه که با تقدیم این سرمایه‌های ارزشمند در راه سربلندی و عظمت اسلام و ایران، صبورانه رنج فقدان عزیزان دلاورش را بر دوش کشید، همواره یاد و نام او در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی باقی خواهد بود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی در پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت صغری حاجی علی نقی همسر شهید صادق حق‌گویان و مادر سه شهید آورده است: درگذشت حاجیه خانم "صغری حاجی علی نقی" مادر بزرگوار شهیدان والا مقام "محمدحسن، احمد و محمدرضا حق گویان" و همسر فداکار شهید معظم"حاج صادق حق گویان" موجب تألم خاطر شد.

وی ادامه داد: این شیرزن مؤمنه که در سایه ارادت خالصانه به خاندان امامت و ولایت عمر باعزت خود را وقف تربیت فرزندانی شجاع، انقلابی و مبارز کرد و با تقدیم این سرمایه‌های ارزشمند در راه سربلندی و عظمت اسلام و ایران، صبورانه رنج فقدان عزیزان دلاورش را بر دوش کشید، همواره یاد و نام او در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی باقی خواهد بود.

رییس جمهوری اظهار کرد: اینجانب مصیبت وارده را به خانواده محترم آن مرحومه مغفوره و مردم شهیدپرور استان همدان تسلیت می‌گویم و از درگاه ایزد رحمان برای ایشان رحمت واسعه الهی و همجواری با فرزندان شهیدش و برای عموم بازماندگان صبر و سلامت مسألت دارم.

مادر شهیدان حق‌گویان روز جمعه دار فانی را وداع گفت و به همسر و فرزندان شهیدش پیوست. «محمدحسن حق‌گویان» در ۲۰ شهریور ۱۳۵۷ مصادف با شب ۲۱ ماه مبارک رمضان، هنگام شرکت در تظاهرات توسط عوامل حکومت پهلوی بر اثر انفجار نارنجک در شهر همدان به شهادت رسید، پیکر وی در گلزار شهدای باغ بهشت(همدان) به خاک سپرده شد.

«حاج صادق حق‌گویان» همسر او ۳۰ آذرماه ۱۳۶۵ در بمباران شهر همدان به شهادت رسید، «احمد حق‌گویان» بیست و سوم تیرماه ۱۳۶۱ در بصره و شهید «محمدرضا حق‌گویان» نیز چهارم دی ماه ۱۳۶۵ در ام الرصاص عراق به شهادت رسیدند.

کد خبر: 27203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =