سازمان ملل حاکمیت سوریه بر جولان اشغالی را مجدداً تایید کرد

مجمع عمومی سازمان ملل با صدور قطعنامه‌ای حاکمیت سوریه بر جولان اشغالی را مجدداً تایید کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از سایت شبکه المنار، مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر با اکثریت آرا به حاکمیت سوریه بر بلندی‌های جولان و باطل بودن هرگونه اقدام اشغالگری رژیم صهیونیستی در این منطقه رای داد.

مجمع عمومی سازمان ملل با نظر موافق ۸۸ کشور به پیش‌نویس قطعنامه حاکمیت سوریه بر جولان اشغالی رای داد در حالی‌که هشت کشور و رژیم اشغالگر صهیونیستی به آن اعتراض کرده و ۶۲ کشور رای ممتنع دادند.

این پیش‌نویس قطعنامه خواهان پایان اشغالگری و خروج کامل این رژیم از کل جولان اشغالی تا خط چهارم ژوئن ۱۹۶۷ است و قطعنامه‌های مربوط به جولان به خصوص قطعنامه ۴۹۷ مصوب سال ۱۹۸۱ می‌گوید اشغالگری قوانین خود را بر جولان اشغالی اعمال کرده که باطل و لغو شده بوده و وجاهت قانونی ندارند.

این طرح مجددا تاکید می‌کند تمام تدابیر دولت اشغالگر با هدف تغییر ماهیت جولان اشغالی باطل بوده و نقض علنی کنوانسیون ژنو در زمینه حمایت از غیرنظامیان در زمان جنگ و قانون بین‌المللی است همچنین تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره جولان و کل تدابیر یک‌جانبه آمریکا در جولان اشغالی هیچ گونه وجاهت قانونی ندارند.

این قطعنامه بار دیگر از اعضای سازمان ملل می‌خواهد هیچ یک از اقدامات مغایر با قانون بین‌المللِ دولت تل‌آویو در جولان اشغالی سوریه را به رسمیت نشناسند.

کد خبر: 2721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =