ترفندهایی برای جذب مشتریان جدید مواد مخدر

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تبلیغات دروغین و فریب های فرهنگی در خصوص مصرف مواد مخدر فقط به منظور جذب مشتریان جدید و کسب سود حرام ناشی از سودآوری برای قاچاقچیان مواد مخدر و روان گردانها اشاعه داده می شود و پایه علمی ندارد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا،  حمید صرامی با اشاره طرح پژوهشی که توسط ستاد و به روش نمونه گیری تصادفی با حجم نمونه ۱۰۰۰ نفر در استان خراسان رضوی انجام شده است، درباره آن اظهار داشت: ۳۱ درصد پاسخگویان دارای مدرک کارشناسی، ۲۲ درصد دارای مدرک دیپلم، ۱۸ درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۸.۵ درصد دارای تحصیلات متوسطه، ۶ درصد دارای مدرک فوق دیپلم، یک درصد دکترای عمومی و مابقی سیکل، ابتدایی و فاقد سواد بودند. در ضمن ۷۲ درصد افراد شرکت کننده زن و ۲۸ درصد مرد بوده اند.

وی درباره نتایج حاصله خاطرنشان کرد: بیش از دوسوم پاسخگویان معتقدند مصرف مواد سبب افزایش خشونت، بی‌ملاحظگی در رفتار، کاهش توانایی یادگیری، کسالت روحی و بدخلقی در افراد مصرف کننده مواد خواهد شد. ضمن آنکه تبلیغات دروغین و فریب های فرهنگی از سوی سیستم اعتیاد در خصوص افزایش هوشیاری، تمرکز بیشتر، افزایش دقت، هوش بالا، کسب اعتماد به نفس، تعامل صمیمانه با دیگران و بهبود عملکرد افراد مصرف کننده مواد فقط به منظور جذب مشتریان جدید به چرخه مصرف مواد و کسب سود حرام ناشی از سودآوری برای قاچاقچیان مواد مخدر و روان گردانها اشاعه داده می شود.

صرامی یادآور شد: نتایج این تحقیق حکایت از تاثیر قابل توجه آموزش های حضوری و برگزاری فیزیکی کارگاه‌های آموزشی در عرصه پیشگیری اولیه از اعتیاد در مخاطبان را در پی داشته است به طوری که حدود ۸۰ درصد پاسخگویان اعلام کرده اند پس از شرکت در کلاس‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد، آگاهی آنان نسبت به عوارض و پیامدها و تبعات سوء مواد مخدر، اثرگذاری آنان بر اصلاح افراد معتاد، تغییر نگرش شان نسبت به مصرف مواد، اراده قوی جهت عدم مصرف مواد و همچنین اعتماد به نفس نسبت به قبل افزایش یافته و سبب تقویت نگرش منفی آنان نسبت به مصرف مواد شده است.

وی تاکید کرد: به منظور پیشگیری از بروز و شیوع مصرف مواد در سطح جامعه، ضرورتی است دستگاه های فرهنگی کشور با اولویت وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم تحقیقات و فناوری، ضمن استمرار و تداوم برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی استاندارد پیشگیری از مصرف مواد در گروه های مخاطب به منظور ایمن سازی و توانمند سازی آنان در برابر تهدیدهای مواد مخدر، مواد محرک و مواد توهم زا با رعایت نیاز سنجی و بازاریابی اجتماعی با اولویت نوجوانان، جوانان و بانوان کشور، همزمان نیز نسبت به سنجش مستمر میزان اثربخشی کارگاه های آموزشی در ارتقاء سطح دانش، تغییر نگرش، کنش و پایداری رفتارهای ضد اعتیاد در شرکت کنندگان در دورهای آموزش پیشگیری از اعتیاد مبادرت نموده تا شاهد کاهش تقاضای مواد در جامعه و ضربه موثر به استراتژی های سیستم هوشمند، فعال، پویا و داینامیک مواد مخدر و روان گردانها باشیم.

کد خبر: 28959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =