در بازار سرمایه تک سهم نباشید

نخستین مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران معتقد است که در شرایط پیچیده و مبهم بازار سرمایه که با وجود روند رو به رشد اخیر، نمی‌توان نسبت به آینده اطمینان کافی داشت مردم از خرید تک سهم آن هم به صورت مستقیم جلوگیری کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، در شرایطی که بازار سرمایه طی هفته‌های گذشته عمدتا روند رو به رشدی را تجربه کرده است و در پایان معاملات امروز شاخص بورس از مرز یک میلیون و ۵۳۲ هزار واحد نیز عبور کرد، علی رحمانی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین اظهار کرد: در شرایط کنونی هیچ تضمینی برای پایداری روند رو به رشد در بازار سرمایه وجود ندارد چرا که این مساله به موضوعات بسیاری مرتبط است که اتفاقا تک تک آن‌ها از پیچیدگی خاصی برخوردارند.

وی افزود: روابط دیپلماتیک و سایر شرایط بین‌المللی، مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه و اینکه چه تاثیری روی وضعیت تورمی اقتصاد کشور خواهد گذاشت و دیگر پارامترهای موثر بر بازار سرمایه می‌تواند ریسک بالایی در بورس به همراه خود داشته باشد و از این حیث نمی‌توان با اطمینان از ادامه رشد این بازار در سال جاری و آینده صحبت کرد.

مدیرعامل اسبق شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: در چنین شرایطی بهتر است مردم خودشان اقدام به ورود به بازار سرمایه به صورت مستقیم و خرید سهام نکنند. به ویژه به این نکته توجه کنند که از خرید تک سهم خودداری کنند که طی ماه‌های گذشته مردم بسیاری با همین رویه زیان زیادی را تجربه کرده‌اند.

رحمانی با اشاره به اینکه سیگنال‌هایی که به صورت غیرقانونی از سوی برخی به مردم داده می‌شود درست نیست و باعث گمراهی مردم می‌شود، گفت: شاید یک یا چند نفر در قالب یک کانال در شبکه‌های مجازی بتوانند سیگنال‌هایی به مردم و مخاطبانشان بدهند و شاید در کوتاه مدت همراه کردن عده‌ی زیادی از مردم برای خرید یک سهم باعث افزایش قیمت آن شود اما تجربه ثابت کرده که در بلند مدت این سهم‌ها با افت مواجه شده و صاحبانش را با زیان های هنگفتی مواجه کرده است.

وی تاکید کرد: بهتر است مردمی که نمی‌توانند تحلیل دقیق و علمی روی سهام در بازار سرمایه داشته باشند، از صندوق‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنند و به صورت غیر مستقیم وارد بازار سرمایه شوند چرا که همه اطلاعات و رزومه صندوق‌های سرمایه‌گذاری روشن است و مردم می‌توانند با حاشیه سود امن‌تر و خیال راحت‌تری در بورس سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام

کد خبر: 2910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =