چرا «چشمی» از ام‌الصلال جدا شد؟

بازگشت روزبه چشمی از تیم ام الصلال به ایران دلایل مختلفی داشت اما به نظر می‌رسد این تیم قطری دیگر نیازی به بازیکنی که خصوصیات دفاعی داشته باشد، نداشت.

به گزارش آتیه‌آنلاین، سال گذشته روزبه چشمی، بازیکن سابق تیم استقلال تهران در یک تصمیم غیر منتظره از سوی باشگاه به ام الصلال قطر پیوست. انتقالی که از همان ابتدا حرف و حدیث‌های زیادی به همراه داشت. چشمی در شرایطی به طور ناگهانی به ام الصلال پیوست که تیم استقلال در همان روزها در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت و این انتقال بسیار تعجب برانگیز بود. 

با تمام حرف و حدیث ها این انتقال رسمی شد و حضور مدافع استقلال در تیم قطری رسما کلید خورد. چند ماه قبل اما مسئولان باشگاه ام الصلال خبر از کنار گذاشتن چشمی دادند و روزبه ایران بازگشت. آن هم در شرایطی که روزبه چشمی در فصل پیشین لیگ قطر عنوان موثرترین بازیکن لیگ را از آن خود کرد. برای همین است که به اعتقاد کارشناسان فوتبال و با توجه به کیفیت نمایشی که این بازیکن در تیمش داشت، به نظر می‌رسد که جدایی روزبه چشمی از تیم‌ ام الصلال قطر هرگز به دلیل ضعف در عمل به وظایفش در پست مدافع در طول فصل گذشته نبوده است. 

اینطور که از شواهد پیداست و اینطور که به نظر می‌رسد، دلیل جدایی چشمی از ام الصلال بحث ناتوانی‌های فنی این بازیکن نبوده است و این موضوع به این دلیل است که مدیران جدید تیم قطری با رویکردی تهاجمی تر تصمیم به بستن تیم‌شان دارند و بازیکنی مانند روزبه چشمی که در امور دفاعی وزنه تاثیرگذاری به شمار می‌رود؛ چندان با سیستم جدید این تیم جفت و جور نیست. جذب مهاجم عراقی «ایمان حسین» گواهی بر این ماجرا است که این تیم تصمیم دارد با فازی تهاجمی وارد فصل جدید مسابقات شود. در واقع مسئولان ام الصلال که با توجه به قانون لیگ برتر قطر در جذب بازیکن خارجی سهمیه محدودی دارند ، ترجیح دادند این سهمیه را به جای بازیکنی با خصوصیت‌های روزبه چشمی، برای یک مهاجم استفاده کنند.

حالا و با قطعی شدن جدایی چشمی از استقلال، شنیده‌ها حاکی از این است که سردار آجورلو مدیرعامل جدید استقلال مذاکراتی با این بازیکن برای بازگشتش به جمع آبی‌پوشان ترتیب داده است. البته این شایعات در شرایطی به واقعیت تبدیل خواهد شد که مدیریت استقلال بتواند این بازیکن که حالا دیگر جزو بازیکنان گران قیمت فوتبال ایران است، را از لحاظ مالی راضی کند تا زمینه انتقالش به استقلال مهیا شود.

کد خبر: 29715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =