دسترسی عادلانه به درمان راهبرد تامین‌اجتماعی

مدیر درمان تأمین‌اجتماعی کرمانشاه ضمن تشریح طرح‌های عمرانی و برنامه‌های در دست اجرای این مدیریت، یکی از مهمترین اهداف و راهبرد تامین‌اجتماعی را دسترسی عادلانه بیمه شده‌ها به خدمات درمانی عنوان کرد.

دکتر میثم حجتی‌پور در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با اشاره به برنامه‌های در دست اجرای این مدیریت تصریح کرد: طرح‌ها و برنامه‌های بزرگتری با اعتبار حدود ۲۴۰ میلیارد تومان وجود دارد که کلید اجرای بسیاری از آن‌ها زده شده است؛ از جمله آن طرح احداث (LDR) اورژانس بیمارستان حضرت معصومه (س) است که در دو طبقه به مساحت ۳ هزار و ۳۰۰ متر مربع ساخته می‌شود. این طرح که در مرحله کلنگ‌زنی قرار دارد، پس از اجرا به عنوان بزرگترین اورژانس تأمین‌اجتماعی کشور لحاظ خواهد شد. ارزش فعلی اجرای این طرح در سال جاری حدود ۴۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است اما پیش‌بینی می‌شود در روند اجرا هزینه آن افزایش یابد.

وی ادامه داد: همچنین در قالب طرح سطح‌بندی احداث چند مرکز درمانی را در دست اجرا داریم که یکی از این مراکز در سرپل‌ذهاب قرار دارد؛ خوشبختانه زمین آن به مساحت ۲ هزار متر به مبلغ ۵ میلیارد تومان خریداری شده است. در حال حاضر برای ارائه خدمات درخور شأن بیمه‌شدگان شهرستان سرپل‌ذهاب، مجوز یک ملک استیجاری از سازمان، اخذ و اقدامات کارشناسی آن نیز انجام شده است تا در مدت ساخت‌وساز، بیمه‌شدگان از فضای درمانی مناسبی برخوردار شوند.

مدیر درمان تأمین‌اجتماعی کرمانشاه افزود: «مراکز درمانی کنگاور به مساحت ۲ هزار و ۷۰۰ متر و هرسین به مساحت ۳ هزار متر از دیگر طرح‌ها به شمار می‌رود که زمین این مراکز به رایگان از سوی مسئولان استان در اختیار تأمین‌اجتماعی قرار داده شده است و ساخت‌وساز آن امسال آغاز خواهد شد.

حجتی‌پور اظهار کرد: علاوه بر آن، مرکز درمانی صحنه به مساحت ۱۳۰۰  متر و بیستون به مساحت ۶ هزار و ۷۰۰ متر نیز در اختیار تأمین‌اجتماعی قرار داده شده است که احداث این مراکز نیز از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌رود. لازم به ذکر است که ساختمان فعلی بیستون به صورت امانی بوده و ساختمان آن بسیار قدیمی ‌و کوچک است. ان‌شاءالله با احداث ساختمان جدید، خدمات مناسب‌تری در اختیار بیمه‌شدگان قرار می‌گیرد.»

وی احداث درمانگاه جدید پاوه را نیز از دیگر طرح‌ها برشمرد و گفت: مرکز درمانی فعلی پاوه استیجاری است و خوشبختانه توانستیم زمین مناسبی را به مساحت هزار متر خریداری کنیم که به زودی عملیات ساخت‌وساز این مرکز در چهار طبقه آغاز می‌شود.

مدیر درمان تأمین‌اجتماعی کرمانشاه تصریح کرد: پروژه دیگر، احداث درمانگاه تخصصی بیمارستان حضرت معصومه (س) است. درمانگاه فعلی که در محیط بیمارستان واقع شده، منطبق بر استاندارد نیست و به دلیل ایجاد شلوغی و رفت‌وآمد، لازم است به خارج از فضای بیمارستان منتقل شود. برای این منظور، هزار و ۶۰۰ متر مربع از محوطه بیمارستان را برای احداث درمانگاه اختصاص داده‌ایم که در مرحله آماده‌سازی مقدمات قرار دارد. با احداث این درمانگاه که در دو طبقه ساخته می‌شود، فضای درمانگاه فعلی برای گسترش بخش‌ها بهره‌برداری خواهد شد.

حجتی‌پور در زمینه سایر اقدامات انجام شده، به دوشیفته شدن درمانگاه اسلام‌آباد غرب اشاره کرد و افزود: این درمانگاه که تک‌شیفت بود، با اخذ مجوز از سازمان به دو شیفت ارتقاء یافته؛ زیرا علاوه بر پاسخگویی به نیازهای درمانی جمعیت بیمه‌شده شهرستان، امکان ارائه خدمات به زائران عتبات عالیات به دلیل واقع شدن در مسیر راهپیمایی اربعین زوار، فراهم شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها در راستای دسترسی عادلانه بیمه‌شده‌ها به خدمات درمانی تحقق می‌یابد، اظهار کرد: پیش از این مراکز درمانی کرمانشاه در مرکز استان متمرکز بود، اما اکنون این خدمات به گونه‌ای طراحی شده است که تمامی ‌بیمه‌شدگان در اقصی‌ نقاط استان و شهرستان‌های تابعه بتوانند به درمان رایگان دسترسی داشته باشند و به این ترتیب شهرستانی نخواهیم داشت که بیمه‌شدگان از نظر استانداردهای جمعیتی، دسترسی به درمان نداشته باشند.

مدیردرمان تامین‌اجتماعی استان کرمانشاه، یکی از چالش‌های اجرای طرح‌ها را مربوط به همزمان بودن ارائه خدمات درمانی حین ساخت‌وساز بیان کرد و گفت: می‌توان گفت، اجرای طرح‌های توسعه‌ای درمان حتی دشوارتر از احداث ساختمان‌های جدید است؛ زیرا همزمان با عملیات تخریب و ساخت‌وساز، امکان توقف خدمات درمانی وجود ندارد.

کد خبر: 30488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =