مدیریت بحران کرونا در مراکز درمانی تامین اجتماعی تداوم دارد

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان گفت: با هماهنگی مدیریت درمان و واحدهای درمانی استان، امور مربوط به مدیریت بحران کرونا در حال انجام است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر امین فخر ضمن قدردانی از تلاش های کارکنان درمانی اظهار داشت: محدودیت های هوشمند اخیر تا اندازه ای موثر واقع شده و بیماری کرونا سیر نزولی دارد گرچه با شروع فصل زمستان احتمال پیک این بیماری وجود دارد از اینرو بایستی مدبرانه با موضوع برخوردکنیم و آمادگی لازم را حفظ کنیم.

مدیر درمان استان با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا گفت:فضای روانی و رسانه ای در شرایط کنونی باید به خوبی مدیریت شود و از بحث های حاشیه ای پرهیز شود.

دکتر فخر ادامه داد: در سازمان تامین اجتماعی ستادی تحت عنوان" زندگی با کرونا" شکل گرفته که وضعیت این بیماری در کشور و مسائل واحدهای سازمانی بررسی می شود.

وی همچنین از صدور مجوزهای لازم برای بکار گیری نیروی انسانی مورد نیاز در ایام بحران کرونا خبر داد و افزود: اقدامات لازم برای تامین اکسیژن و دستگاه های مورد نیاز واحدهای درمانی استان در حال انجام می باشد.

وی به موضوع کمک های خیرین به مراکز درمانی اشاره نمود و از خیرین شهرستان سیرجان و کانون بازنشستگان کارکنان تامین اجتماعی استان تشکر و قدردانی نمود.

مدیر درمان استان در خصوص طرح نسخه الکترونیک گفت: این یک طرح مهم در سازمان است و بایستی با گفتگو و تشویق و ترغیب اجرای آن تداوم یابد.

دکتر فخر در خصوص طرح های عمرانی،برنامه های عملیاتی و تجهیزاتی گفت: اعتبارات لازم برای این طرح ها تخصیص داده شده و لازم است با پیگیری های مستمر نسبت به جذب اعتبارات طرح های توسعه ای اقدام لازم صورت گیرد.

دکتر فرهاد اشافی، رئیس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) کرمان در این جلسه گفت: در 8 ماهه گذشته 2761 بیمار کرونایی در این بیمارستان بستری شدند و 515 بیمار سرپایی با علائم حاد تنفسی نیز خدمات درمانی دریافت کردند.

دکتر مهدی ابناء، رئیس بیمارستان دکتر غرضی سیرجان نیز در این وبینار اظهار داشت: سعی داریم خدمات با کیفیت به بیماران ارائه بدهیم.

وی افزود: با هماهنگی ایجاد شده بین پزشکان متخصص عفونی، بیهوشی و داخلی،تیم تنفسی فعال شده است و برای کارایی این تیم وقت زیادی صرف شده است.

ایشان همچنین از نصب مخزن اکسیژن در این بیمارستان خبر داد و افزود:برای اجرای پروژه های توسعه و عمرانی این مرکز،برنامه زمانی تهیه کرده ایم.

دکتر منصور هاشمی، رییس بیمارستان امام علی (ع) زرند نیز در این جلسه گفت:با رعایت پروتکل های بهداشتی خدمت رسانی به بیماران ادامه دارد و تیم تنفسی نیز در بیمارستان تشکیل و فعالیت دارد.

وی همچنین از آغاز طرح هتلینگ در این بیمارستان خبر داد.

دکتر هاشمی افزود: در هفته گذشته افراد خیر در شهرستان زرند،وسایل کمک پزشکی به بیمارستان اهدا کردند.

ایشان اضافه کرد: همکاران پزشک در بیمارستان زرند همکاری بسیار خوبی در اجرای طرح نسخه الکترونیک دارند.

دکتر حمید رضا متولی زاده، رئیس دفتر اسناد پزشکی نیز در این وبینار در مورد نسخه الکترونیک گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون 650 هزار نسخه الکترونیک صادر شده است که 30 درصد از این نسخه توسط همکاران پزشک تامین اجتماعی تولید شده است.

دکتر محمد ندیمی، پزشک متخصص عفونی بیمارستان دکتر غرضی سیرجان نیز در این وبینار در خصوص راههای تشخیص ابتلاء افراد به کرونا و روند درمان این بیماری سخنان خود را ایراد کرد.

دکتر نسرین نصیری، کارشناس اداره امور کلینیکی و دکتر محبوبه بنی اسدی،رییس اداره پاراکلینیک نیز در این جلسه در خصوص وضعیت کرونا در استان و روند اجرای طرح های توسعه بخش های ویژه بستری،گزارش هایی را ارائه کردند.

کد خبر: 3062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =