ضرورت بازنگری در بودجه سال جاری

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: متمم بودجه ضمن واقعی‌تر ساختن بودجه می‌تواند با تعریف دوباره هزینه‌ها، بودجه را شفاف‌تر و روشن‌تر کند.

بهروز محبی نجم‌آبادی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه کسری بودجه سال جاری ناشی از عدم تحقق منابع پیش‌بینی شده در لایحه بودجه است، اظهار کرد: دولت جدید باید یک بازنگری در بودجه سال جاری انجام دهد و به شکل دیگری عمل کند.

وی افزود: فروش اموال مازاد دولت، فروش سهام دولتی، قوانینی از جمله مالیات بر خانه‌های خالی و عایدی سرمایه از جمله مواردی بود که دولت گذشته در اجرایی کردن آن کوتاهی کرد ولی دولت سیزدهم می‌تواند با عملیاتی کردن این قوانین نقش زیادی در جبران کسری بودجه را ایفا کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه متاسفانه آن مقدار از پیش بینی برای فروش نفت نیز محقق نشد، ادامه داد: کسری بودجه نیازمند تدبیری جدی است،  با توجه به اینکه رقم کسری بودجه بالاست، برای ادامه مسیر لازم است تا بخشی از هزینه‌ها کم و مصارف تعدیل شود.

محبی با تاکید بر اینکه لازم است دولت متمم بودجه به مجلس ارائه دهد، عنوان کرد: بودجه سال ۱۴۰۰ نیاز به تعریف دوباره منابع و هزینه‌ها دارد. این متمم باید بتواند منابع پایدار درآمدی را یک بار دیگر بازخوانی و تعریف کند تا بودجه واقعی‌تر شود.

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی اعلامکرد: در حال حاضر دولت هیچ لایحه ای را برای اصلاح بودجه ۱۴۰۰ به مجلس ارائه نداده است، متمم بودجه ضمن واقعی‌تر ساختن بودجه می‌تواند با تعریف دوباره هزینه‌ها، بودجه را شفاف‌تر و روشن‌تر کند.

کد خبر: 30765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =