مذاکرات وین نباید فرسایشی شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران بارها اعلام کرده است که غربی ها باید به تعهدات برجامی خود عمل کنند و پس از راستی آزمایی ما نیز همچون گذشته به تعهدات خود عمل خواهیم کرد.

وحید جلال زاده در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین درباره مذاکرات وین و روند ادامه آن اظهار کرد: اولویت اول سیاست خارجی ما در دولت جدید روشن کردن و تعیین تکلیف موضوع مذاکرات است همانطور که رییس جمهور نیز مذاکره را نفی نمی‌کند به همین دلیل بر اساس منافع جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما در برجام یکسری تعهدات را پذیرفته و یکسری از تعهدات را هم طرف مقابل پذیرفتند که به آن عمل نکردند، افزود: . اولین حرف ما آن است که آنان باید به تعهدات برجامی خودشان عمل کنند. اولویت ما در مذاکرات این است که غربی ها به تعهدات خود پایبند باشند، زیرا ملت ایران از این بدعهدی غربی‌ها صدمات زیادی دیده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هیچ گاه نمی توان به آمریکا اعتماد کرد، گفت: به طور مثال طبق قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل باید یک سال پیش تحریم تسلیحاتی ایران برداشته می‌شد که آمریکایی‌ها با ادعاهای واهی از این موضوع شانه خالی کردند که این موضوع نشان می‌دهد آن‌ها می‌توانند در موضوعات دیگر چنین رفتار مشابهی داشته باشند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ایران مخالف فرسایشی شدن مذاکرات است، اعلام کرد: ایران بارها اعلام کرده که غربی‌ها باید به تعهدات برجامی خود عمل کنند و پس از راستی آزمایی ما نیز همچون گذشته به تعهدات خود عمل خواهیم کرد.

کد خبر: 31001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =