تصور نمی‌کردم به جمع برترین‌های آسیا صعود کنم

دختر ملی‌پوش تنیس روی میز ایران حضور در جمع ۱۶ تنیسور برتر آسیا را اتفاقی غیرقابل پیش بینی و دور از تصور در زندگی ورزشی‌اش دانست.

به گزارش آتیه‌آنلاین، دختران و پسران تنیس روی میز ایران، مدتی قبل برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا راهی کشور قطر شدند. اتفاق مهمی که در این دوره از مسابقات برای ملی‌پوشان ایران رخ داد، تاریخ‌سازی ملیکا کرمی، بازیکن جوان تیم ملی بود. جایی که برای نخستین بار در تاریخ تنیس روی میز زنان ایران، یک ایرانی توانست در جمع ۱۶ تنیسور برتر آسیا قرار بگیرد. در همین راستا، ملیکا کرمی، در گفت‌وگو با آتیه آنلاین از تجربه‌اش در این مسابقات و صعود به جمع برترین‌های آسیا، گفت و اظهار داشت: از مدتی قبل در اردوهای تدارکاتی خود را برای حضور در مسابقات آسیا آماده می‌کردیم. به دلیل شرایط ویروس کرونا تمرینات در شرایط خاصی برگزار می‌شد اما ما برای رسیدن به هدف‌مان که اعزام با بیشترین میزان آمادگی بود، تمرینات را جدی و مستمر پشت سر گذاشتیم.

وی ادامه داد: من پیش از مسابقات قهرمانی آسیا، در رده نوجوانان و جوانان به مسابقات برون مرزی و آسیایی اعزام شده بودم، اما این اولین باری بود که قرار بود در رده بزرگسالان اعزام شوم و این اعزام کمی مضطربم کرده بود. با این حال تلاشم این بود که با اعتماد به نفس بالا در این رقابت شرکت کنم و بتوانم تمام توانمندی خود را ارائه دهم و بهترین نتیجه ممکن را بگیرم. 

کرمی درباره این که آیا پیش بینی می‌کرد که بتواند در این مسابقات  تاریخ ساز شود، گفت: واقعیت این است که اصلا تصور نمی‌کردم که حتی در یک بازی بتوانم به پیروزی برسم. اما این اتفاق رخ داد با وجود اینکه از تصور و پیش بینی من دور بود. رسیدن به جمع ۱۶ بازیکن برتر آسیا برای من که اولین بار در رده بزرگسالان در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرده بودم، اتفاقی بسیار بزرگ بود. بعد از این صعود و زمانی که شنیدم این برای نخستین بار در تاریخ تنیس روی میز زنان اتفاق افتاده است و به من لقب دختر تاریخ ساز تنیس روی میز ایران را دادند، بسیار هیجان زده و ذوق زده شدم.

دختر تنیس روی میز ایران گفت: خوشبختانه تمام نفرات حاضر در تیم زنان توانستند خوب کار کنند. شاید در ظاهر نتایج بسیار عالی کسب نشد اما اینکه توانایی رقابت با حریفان را پیدا کردیم و نسبت به قبل پایاپای‌تر پیش رفتیم، روزنه امیدی است که بتوانیم رفته رفته در سطح بالاتری قرار بگیریم.

وی در پاسخ به این سوال که تنیس روی میز زنان برای عملکرد بهتر و پیشرفت بیشتر به چه چیزی نیاز دارد، گفت: تمام ورزشکاران این رشته در سراسر جهان، برای بالابردن رنکینگ خود در فدراسیون جهانی و کنفدراسیون قاره‌ای خود، سالانه در چندین و چند تورنمنت و رویداد مهم شرکت می‌کنند. متاسفانه در ایران به دلیل هزینه بالای این اعزام‌ها، تعداد بسیار کمی از این سفرها داریم و این باعث شده هم رنکینگ ما ارتقا پیدا نکند و هم تجربه حضور بین المللی به اندازه کافی ایجاد نشود. هر رقابت با حریف جهانی و آسیایی می‌تواند به پیشرفت تنیس روی میز ایران کمک کند. امیدوارم به مرور زمان حامیان مالی از تنیس روی میز حمایت کنند تا بتوانیم اعزام‌های بیشتری داشته باشیم و در آسیا پله پله به جایگاهی که لایق آن هستیم برسیم و حتی دورنگاهی به رقابت جهانی داشته باشیم.

کد خبر: 31076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =