خدمات کادر درمان، اقدام تیمی است

سوپروایزر آزمایشگاه بیمارستان تأمین‌اجتماعی امام حسین (ع) زنجان، با بیان اینکه خدمات کادر درمان یک اقدام تیمی است، اقدامات کارکنان آزمایشگاه را مانند پازلی در درمان بیماران توصیف کرد که اگر وجود نداشته باشد، نتیجه درمان تکمیل نخواهد شد.

مهرداد شاه‌علی در گفت‌و گو با آتیه‌آنلاین افزود: برخی از اعضای کادر مانند پزشکان، پرستاران، بهیاران و... در ارتباط مستقیم با بیماران قرار دارند و برخی دیگر مانند کارکنان آزمایشگاه، رادیولوژی، سی‌تی‌اسکن و... ارتباط مستقیم با آنها نداشته و پشت‌صحنه خدمت‌رسانی می‌کنند و از این‌رو خدمات این گروه معمولاً کمتر در معرض دید قرار دارد.

وی اظهار کرد: اما باید گفت که مجموع خدماتی که به بیماران به‌ویژه در همه‌گیری کرونا ارائه می‌شود، یک اقدام تیمی است و تمام کارکنان درمان دست‌به‌دست هم می‌دهند تا برایند کار که کسب سلامتی بیماران است، به نتیجه برسد.

کارشناس علوم ‌آزمایشگاهی از دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان، گفت: با اشاره به روند ارائه خدمات آزمایشگاه به بیماران کرونا، اظهار کرد: این خدمات در دو حیطه بیماران بستری و سرپایی انجام می‌شود؛ پزشکان پس از معاینه اولیه بیماران، در صورت دارا بودن علائم بالینی ابتلا به کرونا، دستور انجام تست کرونا را صادر می‌کند؛ چنانچه انجام تست مربوط به آزمایش خون باشد، نمونه خون بیمار در آزمایشگاه گرفته شده و پس از حدود یک‌ونیم تا دو ساعت، جواب صادر شده و پاسخ آزمایش به صورت الکترونیک به پزشک اعلام می‌شود.

شاه‌علی تصریح کرد: در برخی از موارد نیز برای بیماران کرونا تست (PCR) درخواست می‌شود که انجام این تست نیز توسط همکاران آزمایشگاه انجام می‌شود. معمولاً پاسخ این تست حدود دو تا سه روز بعد به بیماران پیامک می‌شود.

وی افزود: برای انجام تست (PCR) همکاران آزمایشگاه نمونه‌گیری تست را انجام داده و برای دریافت پاسخ، نمونه‌ها به دو مرکز آزمایشگاه واقع در شهرستان زنجان ارسال می‌شود. زیرا بر اساس موازین تعیین شده در استان، انجام آزمایش‌های بعدی تست کرونا برعهده دو مرکز، شامل دانشکده پزشکی و دیگری درمانگاه شماره ۱۳ خیام گذاشته شده است.

کد خبر: 31943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =