برنامه اقتصادی سازمان ملل متحد برای کمک مستقیم به افغان‌ها

سازمان ملل متحد اعلام کرد که یک صندوق بحران برای ارائه مستقیم پول به افغان‌ها تاسیس می‌کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روزنامه ینی شفق، سازمان ملل متحد اعلام کرد که یک نوع صندوق بحران را برای ارائه مستقیم پول به افغان‌ها برای جلوگیری از بحران انسانی و فروپاشی اقتصادی پس از تسلط طالبان در ماه اوت، راه اندازی کرده است.

برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) به عنوان بخشی از واکنش کلی برای جلوگیری از فاجعه انسانی و فروپاشی وضعیت اقتصادی افغانستان، ابتکار نوینی را تحت عنوان صندوق بحران آغاز کرد.

آخیم اشتاینر، مدیر برنامه توسعه ملل متحد در کنفرانس مطبوعاتی سازمان ملل متحد در ژنو گفت: این کشور به کمک‌های بشردوستانه فوری نیاز دارد، اما ما همچنین باید اقتصاد محلی را تداوم بخشیم. این برای اطمینان از اینکه مردم هنوز معیشت دارند و احساس می‌کنند آینده‌ای در جوامع خود دارند، اساسی و ضروری است.

براساس برنامه توسعه سازمان ملل متحد، کلیه کمک‌های ارائه شده مستقیما براساس ارزیابی‌های بی طرفانه‌ای که با رهبران جامعه محلی و مستقل از مقامات طالبان انجام می‌شود، به افغان‌ها تحویل داده می‌شود. این برنامه با حمایت از آسیب پذیرترین جمعیت‌ها و از بین رفتن مشاغل خرد در افغانستان، ورودی خود را ارائه می‌دهد.

اشتاینر گفت که این ابتکار می‌تواند بودجه را به فعالیت‌های اجتماعی هدایت کند و کمک‌هایی را برای حمایت از مشاغل کوچک و خرد به ویژه مشاغل متعلق به زنان، ارائه دهد.

برنامه توسعه سازمان ملل متحد قصد دارد از افراد دارای معلولیت، افراد مسن و آسیب پذیرترین افراد از طریق "درآمد موقت" حمایت کند.

این طرح به تقویت و مدیریت بلایای طبیعی از جمله بازسازی کانال‌ها و حفاظت از سیل برای محافظت از زمین‌های کشاورزی کمک می‌کند.

ترکیه و دولت جدید افغانستان در افغانستان اولین دیدار خود را از زمان به قدرت رسیدن طالبان در ۱۵ اوت انجام دادند. طالبان با فرار رئیس جمهور و دیگر مقامات ارشد از کابل، کابل را تصرف کردند. آن‌ها یک دولت موقت به ریاست حسن آخوند تشکیل دادند. قدرت‌های جهانی از این گروه خواسته‌اند تا دولتی فراگیر را به نمایندگی از تنوع قومی کشور تشکیل دهد.

کد خبر: 32107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =