کم کردن مهریه تاثیری در ازدواج ندارد

حسینی گفت: ریشه همه بدبدختی ها و طلاق و از هم پاشیدن یک زندگی، مشکلات اقتصادی و بیکاری است و ربطی به کم کردن تعداد سکه ندارد.

سید مرتضی حسینی؛ عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در خصوص طرح مجلس برای تعیین سقف مهریه تا ۱۴ عدد گفت: بنده مخالف این طرح هستم زیرا به هیچ عنوان منطقی نیست.

وی عنوان کرد: تنها دستاویز و احقاق حق خانم ها که بیشترین آسیب را از مشکلات زندگی میبینند گرفتن مهریه است.

حسینی با تاکید بر اینکه زیرساخت های ازدواج در جامعه باید اصلاح شوند ادامه داد: متاسفانه خانم ها در قوانین ما مظلوم واقع شده اند لذا نباید با کم کردن مهریه و تبدیل آن به قانون مشکلات را بیشتر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی و آسیب های فرهنگی دلایل اصلی طلاق و بالا رفتن سن ازدواج هستند افزود: ریشه همه بدبدختی ها و طلاق و از هم  پاشیدن یک زندگی، مشکلات اقتصادی و بیکاری است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کم و زیاد بودن مهریه تاثیری در ازدواج ندارد افزود: دولت باید زیرساخت های لازم برای تشکیل یک زندگی را باید فراهم کند و به نظر بنده موضوع مهریه اولویت چندم است زیرا این مشکلات اقتصادی هستند که به جوانان اجازه ازدواج نمیدهند و کسانی هم که در زندگی متاهلی به مشکل برمیخورند بیشتر ناشی از مشکلات اقتصادی و عدم تامین معیشت خانواده است.

پایان پیام/

کد خبر: 32781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =