کاهش ۲۷.۷ درصدی دانشجویان در ایران

گزارش‌های رسمی حاکی از کاهش ۲۷.۷ درصدی دانشجویان در فاصله سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ است.

به گزارش آتیه آنلاین، ایسنا نوشت: بررسی مجموعه گزارش آماری که مرکز آمار ایران از وضعیت تعداد دانشجویان دوره‌های مختلف تحصیلی موسسات آموزش عالی گردآوری و در قالب شاخص‌های کلان اقتصادی و اجتماعی اعلام کرده است نشان می‌دهد که تعداد کل دانشجویان و همچنین در جزئیات تعداد دانشجویان مرد و زن در سال‌های گذشته با کاهش همراه بوده است.

بر این اساس تعداد مجموع دانش آموزان از چهار میلیون و ۴۰۴ هزار و ۶۱۴ نفر در سال تحصیلی ۹۱-۱۳۹۰ به سه میلیون و ۱۸۲ هزار و ۹۸۹ نفر در سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ کاهش یافته است. بنابرانی تعداد دانشجویان ایرانی در دهه ۹۰ با کاهش ۲۷.۷ درصدی همراه بوده است.

طی دوره مورد بررسی بیشترین تعداد دانشجویان در سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ با چهار میلیون و ۸۰۲ هزار و ۷۲۱ نفر ثبت شده و کمترین تعداد مربوط به سال تحصیلی گذشته است.

اما در بین دانشجویان مرد نیز کاهش ثبت شده است، به‌طوری که تعداد آنها از دو میلیون و ۲۱۳ هزار و ۲۰۵ نفر در سال تحصیلی ۹۱-۱۳۹۰ به یک میلیون و ۶۳۸ هزار و ۷۴۶ نفر در سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ رسیده است که نشان می‌دهد دانشجویان مرد طی این سال‌ها با کاهش ۲۵ درصدی همراه بوده است.

اما تعداد دانشجویان زن در ابتدای دوره مورد بررسی  دو میلیون و ۱۹۱ هزار و ۴۰۹ نفر بوده است که در پایان دوره به یک میلیون و ۵۴۴ هزار و ۲۴۳ نفر کاهش دارد و نشان دهنده کاهش ۲۹ درصدی دانشجویان زن در دهه ۹۰ است.

کد خبر: 32802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =