قدردانی از عملکرد هلال‌احمر در دوران پاندمی کرونا

اعضای شورای عالی جمعیت هلال احمر از عملکرد این جمعیت طی دو سال گذشته و در شرایط پاندمی کرونا قدردانی کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این جلسه با قدردانی از زحمات رئیس جمعیت بویژه در پاندمی کرونا،  دوره دو ساله مدیریت کریم همتی در هلال‌احمر را دوره ای خیلی سخت خواند که وی با موفقیت این جمعیت را اداره کرده است.

محسن منصوری استاندار تهران و نماینده رئیس جمهوری نیز از مدیریت دو ساله دکتر همتی در شرایط بسیار سخت کرونا و تحریم‌ها تمجید کرد.

سردار غلامرضا جلالی رئیس پدافند غیر عامل نیز در این جلسه هلال احمر را در درجه اول دستگاهی امدادی عنوان کرد و افزود: بیشترین تعامل هلال احمر باید در درجه اول با وزارت کشور و مدیریت بحران و پدافند غیر عامل باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت نیز اهلیت و امانتداری و راستگویی را از شاخص‌های مهم در انتخاب کاندیدای اصلح برشمرد و  استقلال هلال احمر را از ارکان مهمی دانست که همواره باید رعایت شود.

وی تاکید کرد: استقلال هلال احمر عامل مهمی در جذب کمک های مردمی و خدمات داوطلبانه در طول تاریخ این جمعیت بوده است.

در جلسه شورای عالی هلال احمر که شب گذشته(دوشنبه) برگزار شد، ۲۰ نفر از کاندیداها با حضور در جلسه به معرفی و ارائه برنامه های کارشناسی و دیدگاه‌های خود پرداختند.

این جلسه به مدت چهار ساعت ادامه داشت و پس از شمارش آراء، پیرحسین کولیوند با کسب ۱۳ رای و محمد جعفریان با کسب ۸ رای به عنوان منتخبان شورا به رئیس جمهوری معرفی شدند.

طبق قسمت ۵ بند ب ماده ۱۰ قانون اساسنامه مصوب مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای عالی دو نفر کاندیدای حائز شرایط ریاست جمعیت را به رئیس جمهوری معرفی می‌کنند و رئیس جمهوری نیز یک نفر از دو کاندیدای معرفی شده را به عنوان رئیس جمعیت هلال احمر کشور به مدت چهار سال منصوب می‌کند.

کد خبر: 33473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =