۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 34673

«آتیه‌آنلاین»؛ رسانه مطالبه‌گر در حوزه رفاه و تامین‌اجتماعی

سیدحسن موسوی‌چلک، رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران
«آتیه‌آنلاین»؛ رسانه مطالبه‌گر در حوزه رفاه و تامین‌اجتماعی

سالروز تاسیس «آتیه‌آنلاین» که پیشتر با «تامین 24» آن را می شناختیم به همه مسوولان، همکاران و خبرنگاران این رسانه تخصصی و کاربردی تبریک می‌گویم. بدون شک ایجاد یک رسانه تخصصی در حوزه رفاه و تامین‌اجتماعی یک ضرورت بود.

ضرورت از این جهت که گستردگی حوزه رفاه و تامین اجتماعی و حتی پیچیدگی موضوعات مرتبط با این حوزه به گونه‌ای هست که ایجاد یک یا چند رسانه تخصصی بتواند به طرح مباحث مربوط به حوزه رفاه و تامین اجتماعی کمک کند به ویژه با تجمیع سه وزارتخانه طبیعتا این گستردگی و پیچیدگی نیز بیشتر شده است اگرچه حوزه «رفاه و تامین اجتماعی» به تنهایی نیز بسیار است.

من به عنوان یک کارشناس کوچک در حوزه‌ مسایل اجتماعی و رییس یک تشکل بزرگ به نام «انجمن مددکاران اجتماعی ایران» با بیش از 60 ساله سابقه  فعالیت در ایران تاکید می‌کنم که «آتیه‌آنلاین» یک فرصت برای مردمی که در جستجوی کسب خبر این حوزه هستند می‌تواند باشد و  فرصت مغتنم برای ارایه تحلیل کارشناسانه اخبار حوزه رفاه و تامین‌اجتماعی است و به موازی آن این رسانه بستر مناسبی برای انعکاس اطلاعات و برنامه‌های مرتبط با همین حوزه به شمار می‌آید.

«آتیه‌آنلاین» نه تنها ابزار رسانه ای موثری در جهت اطلاع رسانی مصوبات، قوانین و سیاست‌های مرتبط می‌تواند باشد بلکه با مطالبه‌گری خاص این رسانه در حوزه رفاه و تامین اجتماعی، می‌توان به ثمربخشی تلاش‌هایش در حوزه دفاع از حقوق‌مردم و ذی نفعان چشم‌امید داشت.  

در این رسانه این ظرفیت وجود دارد که «مطالبه گری»   به شکل های مختلف پیگیری شود؛ شنیده شدن صدای منتقدان دارای دیدگاه کارشناسی و حتی غیرهمسوی سیاسی در کنار گفت‌و گوهای اجتماعی موافقان و مخالفان مباحث رفاه و تامین اجتماعی باید بیش از پیش مدنظر این رسانه  قرار گیرد.  

در این رسانه باتوجه به ذی‌نفعان‌وگروه‌های هدف حوزه رفاه وتامین‌اجتماعی می توان بسته‌های خبری خاص مجزایی  با موضوعات کودکان، زنان، سالمندان، افراددارای‌معلولیت، آسیب‌دیدگان اجتماعی، بازنشستگان، کارگران، و ...تعریف کرد تا که به مرجع موثق و قابل‌اعتماد در حوزه رفاه کودک، سالمندی، و رفاه افراد دارای معلولیت و...تبدیل شود.

اگرچه به سبب مسوولیتم در «انجمن مددکاران اجتماعی ایران» معمولا اخبار حوزه رفاه و تامین اجتماعی را رصد می کنم و یکی از رسانه‌هایی که معمولا به صورت مستمر بازدید می‌کنم «آتیه‌آنلاین» است اما به جهت جذب بیشتر مخاطبان این رسانه یک رسانه تخصصی در حوزه رفاه باید روش‌های مختلف، متنوع و مستمر اتخاذ شود و همچنین با اطلاع‌رسانی ظرفیت‌های موجود در این سایت در دیگر رسانه‌ها و نیز تعامل با انجمن‌ها، دانشگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط می‌توان افراد مختلف را با ظرفیت های موجود در این رسانه آشنا کرد که این رسانه به یکی از پربازدیدترین رسانه های کشور تبدیل شود.

کد خبر: 34673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =