کنترل آنفولانزای پرندگان در تالاب میقان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : تمام تلاش ها برای کنترل بیماری در محدوده تالاب میقان اراک به کار گرفته می شود.

به گزارش آتیه آنلاین، عباس جودکی گفت براساس برنامه رصد و پایش مستمر تالاب میقان به منظورکنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان عملیات مهار و کنترل  بیماری درمحدوده تالاب  با امکانات در دسترس در حال اجراست.

وی ادامه داد: تا عصر روز گذشته  1192لاشه پرنده مبتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از سطح تالاب میقان اراک جمع آوری شده است و بصورت اصولی دفن بهداشتی و آهک پاشی شده است .

جودکی با اشاره به وسعت 12 هزار هکتاری تالاب میقان افزود: جهت پایش وضعیت تالاب از لحاظ بیماری آنفولانزا و جمع آوری لاشه ها چند کیلومتر باید داخل آب و لجن زار تردد کرد و امکان استفاده از قایق نیست و با توجه به پایین بودن سطح آب و لجن زار شدن حاشیه تالاب کار برای جمع آوری لاشه پرندگان مهاجر بسیار دشوار شده است که به همین منظوراز چند روز گذشته با استفاده از دستگاه تراکسوراقدام به پایش و جمع آوری لاشه ها شده است .

وی بیان کرد در تمامی مناطق و زیستگاه‌های طبیعی استان که احتمال شیوع بیماری وجود داشت پایش مداوم و مستمر توسط یگان حفاظت محیط‌زیستی انجام میشود و خوشبختانه تا کنون موردی از این بیماری در سایر زیستگاههای استان مشاهده نشده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان در پایان از مردم خواست مردم در صورت مشاهده لاشه ای از پرندگان به هیچ عنوان به آن نزدیک نشوند و به محیط زیست یا دامپزشکی اطلاع دهند.

کد خبر: 3502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =