افزایش تولید روغن مایع در البرز

معاون امور بازرگانی توسعه تجارت سازمان صمت البرز گفت: نرخ دولتی مرغ گرم هر کیلو ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام شده و مرغ منجمد هم کیلویی ۱۵ هزار تومان است.

به گزارش اتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، محسن بوستانی فر با اشاره به اینکه وضعیت توزیع روغن مایع در استان متعادل شده، اظهار کرد: در بحث توزیع روغن مایع بازار البرز به تعادل و آرامش نسبی رسیده و کمبودی در این حوزه گزارش نشده است.

وی در پاسخ به اینکه برای تامین روغن جامد مورد نیاز مردم چه تمهیداتی اندیشیده شده، ادامه داد: هر چند هم تاکید وزارت بهداشت و هم سازمان صمت بر عدم تولید این نوع روغن است ولی به هر حال بخشی از خانوارها و برخی صنوف هنوز از این روغن استفاده می‌کنند و ما وظیفه داریم نیاز آنها را تامین کنیم.

بوستانی فر افزود: استان البرز روغن جامد مورد نیاز خود را از استان‌های دیگر وارد می‌کند چون کارخانه‌های مستقر در استان ما تولید کننده روغن مایع هستند و روغن جام تولید نمی‌کنند.

معاون امور بازرگانی توسعه تجارت سازمان صمت البرز گفت: در حال حاضر هیچ نگرانی‌ای در خصوص تولید روغن مایع در استان وجود ندارد به طوری که تولید این ماه استان ۲۰۰ تن از ماه قبل بیشتر شده تا بتواند تمام نیاز بازار را به خوبی جوابگو باشد.

این مسئول در پاسخ به این سوال که چرا علی رغم تلاش‌های صورت گرفته هنوز نرخ مرغ ثابت نشده و با قیمت‌های مختلف عرضه می‌شود، گفت: نرخ دولتی مرغ گرم هر کیلو ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام شده و مرغ منجمد هم کیلویی ۱۵ هزار تومان است.

وی اضافه کرد: طی هفته‌های گذشته قیمت مرغ گرم در برخی مراکز عرضه به ۳۷ هزار تومان هم رسید و بازار مرغ بسیار متشنج شد.

بوستانی فر توضیح داد: روزانه حدود ۹۰ تن مرغ گرم در استان مصرف می شود در حال حاضر ۷۰ تن آن تامین می‌شود و با این کار کم کم به سمتی کاهش قیمت ها پیش می‌رویم و سعی می کنیم قیمتی که در بازار عرضه می‌شود به قیمت دولتی این تولید نزدیک شود.

کد خبر: 3543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =