فعالیت بیشترین تعاونی‌ها در حوزه خدمات

نتایج یک گزارش در حوزه فعالیت تعاونی‌ها در کشور نشان می‌دهد که تعاونی‌های فعال در حوزه‌های مرتبط با خدمات، بیشترین فعالیت مرتبط با تعاونی‌ها در کشور را شامل می‌شوند.

به گزارش آتیه آنلاین، تعداد کل تعاونی‌های فعال در حال بهره‌برداری و در دست اجرا در کشور تا پایان سال گذشته، ۹۶ هزار و ۴۹۳ مورد بوده است که از این تعداد، ۶۹ هزارو ۲۷۹ مورد به عنوان شرکت های تعاونی در حال بهره برداری و تعداد ۲۷ هزار و ۲۱۴ مورد نیز در قالب تعاونی های در دست اجرا محسوب می‌شوند.

گفتی است که تا پایان سال ۱۳۹۹ تعداد۶۰۷ اتحادیه در حوزه فعالیت تعاون‌ در کشور در حال بهره‌برداری بوده‌اند.

نتایج منتشر شده گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص آمار تاسیس و فعالیت شرکت‌های تعاونی نشان می‌دهد که ۲۶.۵ درصد از تعاونی‌های فعال در سطح کشور با گرایش‌های حوزه خدمات مشغول به فعالیت هستند و تعاونی‌های فعال حوزه کشاورزی با ۲۱.۵ درصد، صنعت ۱۵.۹ درصد، مسکن ۱۴ درصد و دیگر تعاونی‌های فعال در بخش‌های مختلف سهم ۲۱ درصدی از تعداد تعاونی‌های در حال بهره‌برداری را به خود اختصاص داده‌اند.

در نمودار زیر تعداد تعاونی‌های فعال در حال بهره‌برداری را در سطح کشور مشاهده می‌کنید.

فعالیت بیشترین تعاونی‌ها در حوزه خدمات

حضور بیشترین تعداد اعضا تعاونی در حوزه سهام عدالت

همچنین آمار فعالیت حوزه تعاونی‌ها نشان می‌دهد که از تعداد کل اعضای تعاونی‌های فعال در حال بهره‌برداری ۸۴.۳ درصد اعضا در تعاونی‌هایی با گرایش "سهام عدالت"، ۸.۷ درصد در گرایش حوزه "تامین نیاز مصرف کنندگان"، ۲.۶ درصد در گرایش حوزه "مسکن" و دیگر اعضا در سایر گرایش‌ها مشغول به فعالیت هستند.

گفتنی است که متوسط تعداد اعضا برای تعاونی‌های فعال در حال بهره‌برداری در کل کشور ۸۲۵ نفر است که این شاخص در تعاونی‌هایی با گرایش "سهام عدالت" ۱۴۱ هزار و ۲۵۵ نفر، با گرایش " تامین نیاز مصرف کنندگان" یکهزار و ۲۲۱ نفر و با گرایش"اعتبار" ۶۴۶ نفر را شامل می‌شود.

توزیع اعضای تعاونی‌های فعال در حال بهره‌برداری در نمودار زیر قابل مشاهده است.

فعالیت بیشترین تعاونی‌ها در حوزه خدمات

اشتغال بیشترین فعالان تعاونی در بخش مسکن

بر اساس آمارهای حوزه اشتغال در بخش تعاون، از تعداد کل شاغلان تعاونی های فعال در حال بهره برداری ۲۶.۲ درصد در حوزه مسکن اشتغال دارند که بیشترین تعداد اشتغال در این بخش است.

همچنین تعداد ۱۷ درصد اشتغال در تعاونی های خدمات، ۱۵.۷ درصددر حوزه تامین نیاز مصرف کنندگان و مابقی در سایر تعاونی ها اشتغال دارند.

البته گفتنی است که متوسط تعداد شاغلان بخش تعاون در کشور ۲۰ نفر است که این شاخص برای تعاونی های اعتبار ۸۵ نفر، تامین نیاز مصرف کنندگان ۵۳ نفر و برای تعاونی های تولیدی توزیعی ۳۷ نفر اعلام شده است.

توزیع اشتغال تعاونی‌های فعال در حال بهره‌برداری را در نمودار زیر مشاده می‌کنید.

فعالیت بیشترین تعاونی‌ها در حوزه خدمات

کد خبر: 35760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =