جذب متخصصان رادیولوژی در مراکز ملکی

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی، با اشاره به آمار نیروی انسانی شاغل در واحدهای رادیولوژی، کمبود نیروهای انسانی در این واحدها را مسئله‌ای فراگیر عنوان کرد که حتی بیمارستان‌های دانشگاهی استان‌ها نیز با این معضل مواجه هستند و در ادامه تمهیدات تامین‌اجتماعی را برای رفع این کمبود برشمرد.

دکتر هوشنگ فولادی، در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، نیروی انسانی شاغل در واحدهای رادیولوژی تأمین‌اجتماعی سراسر کشور را شامل ۱۳۰ پزشک متخصص رادیولوژی و حدود ۱۰۰۰ پرسنل فنی اعم از کاردان و کارشناس رادیولوژی و پرتونگاری بیان کرد که مشغول به خدمت‌رسانی هستند.

وی با اشاره به کمبود نیروی متخصص رادیولوژی در مراکز درمانی و تمهیدات تأمین‌اجتماعی برای رفع آن، افزود: این کمبود در حوزه کشوری است و حتی بیمارستان‌های دانشگاهی استان‌ها با این کمبود مواجه هستند. اما سازمان نهایت سعی و تلاش خود را داشته است که بتواند از طریق استخدام یا انعقاد قرارداد با متخصصان، این مشکل را برطرف کند.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی، اظهار کرد: باید توجه داشت، در حوزه‌ای که کمبود سراسری نیروی متخصص وجود دارد، قطعاً تأمین این نیروی انسانی، اقدام ساده‌ای نیست؛ اما تلاش کرده‌ایم که از طریق رایزنی‌های مدیریت‌ درمان استان‌ها و نیز به واسطه انعقاد تفاهمنامه‌ای که سال گذشته با وزارت بهداشت در زمینه «به ‌کارگیری نیروهای مشمول ضریب کا در تأمین‌اجتماعی» به امضاء رسید، این کمبود را جبران کنیم.

فولادی گفت: برنامه‌های دیگری نیز در دست بررسی و اقدام قرار دارد؛ در سال‌های اخیر هریک از پزشکان تأمین‌اجتماعی که در آزمون دستیاری پزشکی شرکت کرده و موفق به قبولی در رشته رادیولوژی شده‌اند، با ارائه مأموریت آموزشی، از آنها حمایت کرده‌ایم تا در سازمان خدمت‌رسانی کنند.

وی تصریح کرد: همچنین در تلاش هستیم تا با اخذ سهمیه از وزارت بهداشت، تعدادی از همکاران پزشک را در قالب بورسیه برای ادامه تحصیل گسیل کنیم. اجرای این برنامه می‌تواند برای رفع کمبود متخصص نه تنها در رشته رادیولوژی بلکه سایر رشته‌ها کارآمد باشد.

برنامه‌های آینده خدمات رادیولوژی

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به برنامه‌های آینده تأمین‌اجتماعی در زمینه ارتقاء خدمات رادیولوژی، افزود: در قالب سطح‌بندی خدمات که به تصویب هیأت‌مدیره سازمان رسیده است، فرایند نصب و خرید ۲۳ قلم تجهیزات «های‌تک» و پیشرفته تصویربرداری اعم از  سی‌تی‌اسکن، ام. آر. آی و سی‌تی‌آنژیو در دست اقدام قرار دارد تا ان‌شاءالله با راه‌اندازی این دستگاه‌ها نیازهای درمانی بیمه‌شدگان سطح کشور را به ویژه در استان‌های محروم پاسخ دهیم و جا دارد که از همراهی هیأت‌مدیره، مدیرعامل و همه بخش‌های اداری سازمان که ما را در رسیدن به اهداف‌مان کمک می‌کنند، تشکر کنم.

کد خبر: 36204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =